2019. január 9., szerda

NYOLC ÉV ALATT 70 MILLIÁRDOT KÖLTÖTT A KORMÁNY ÖNFÉNYEZÉSRE ÉS RETTEGTETÉSRE - INFOGRAFIKÁK

ÁTLÁTSZÓ
Szerző: BÁTORFY ATTILA
2019.01.09.


Az idősoros adatokból az látszik, hogy a kormány egyre többet és többet költ sikerkommunikációra és valamiellenes kampányokra, a Miniszterelnökség legkedveltebb kiadói, az állami hirdetések kedvezményezettjei pedig ma már egytől-egyig kormányközeli tulajdonban vannak, kivéve a Simcsika-helyettesítő plakátcéget, a francia JCDecaux-t.

Sokan már biztosan nem emlékeznek arra, amikor a Fidesz ellenzékben arra panaszkodott, hogy a Gyurcsány-kormány súlyos összegeket költ eredményei kommunikálására. Aztán amikor a Fidesz kormányra került, megígérte, hogy sokkal decensebben és prudensebben fog kormányon kampányolni, mint a luxusbaloldal.

Sokáig úgy tűnhetett, és ez az adatokból is látszik, mintha a második Orbán-kormány tartotta volna magát ezekhez az ígéretekhez, és a régi szép időkben, nagyjából 2014-2015-ig egészen pedánsan válaszoltak is arra a kérdésre, hogy mikor, hol, mennyit költöttek az aktuális kampányokra. Ma viszont már hiába kérdez ilyesmit újságíró (vagy akár országgyűlési képviselő, mint például a szocialista Mesterházy Attila vagy a minap a jobbikos Sneider Tamás), az Átlátszónak tavaly csak tintapacákat küldtek a médiaköltésekről olvasható adatok helyett:...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése