2019. április 22., hétfő

HAT OK, AMIÉRT IRIGYELHETJÜK VARSÓT

24.HU
Szerző: INKEI BENCE
2019.04.21.


Harminc éve még jegyre lehetett kapni az élelmiszert, és egy szürke, kopott, barátságtalan város volt, mára viszont Varsó a kontinens egyik legjobban fejlődő fővárosa, mely egy izgalmas és modern metropolisszá nőtte ki magát. Itthon még mindig hajlamosak vagyunk lesajnálni, pedig nincs miért.

Bár Varsó még Lengyelországban sem számít a legegyértelműbb utazási célpontnak – Krakkóban például egész biztosan több magyar járt már –, nagyon sok érv szól mellette. Azt nyilván az elején le kell szögezni, hogy Budapest nem véletlenül népszerűbb a turisták körében a lengyel fővárosnál, és Varsó még csak nem is „szép” város, ha a szigorúan vett látnivalókat vesszük számba, de nagyon sok okunk van irigyelni. Simán az egyik legizgalmasabb hely Közép-Európában, sőt, talán a kontinensen is.

A tömegközlekedés

Varsót vonattal is meg lehet közelíteni ugyan a Nyugatiból, de olyan rövid a repülőút, ráadásul olcsó jegyeket is ki lehet fogni, hogy a 11-12 órás zötykölődés csak a vasút elkötelezett szerelmeseinek tűnhet vonzóbbnak. Bárhogyan is érkezünk meg, máris szembetűnő lesz a különbség: akár a toldozott-foldozott, elhanyagolt budapesti pályaudvarainkhoz szokott szemünk szembesül a tiszta és kényelmes varsói állomásokkal, akár a Chopin repülőtérről akarunk bejutni a városba.

Utóbbinál megoldották, amire Budapest évtizedek óta képtelen: gyakran közlekedő, kényelmes és gyors vonatok szállítanak a centrumba, fele annyi idő alatt és fele annyi pénzért, mint a zsúfolt, dugóban araszoló 100E busz teszi idehaza.

Egyáltalán, a varsói tömegközlekedés önmagában borzasztó olcsó a budapestivel összehasonlítva is: még az egy fős napijegy ára is kétharmada azt itthoninak, és akkor a sokféle csoportos és egyéb hétvégi kedvezményekben még nem is mélyedtem el. Arról nem is beszélve, hogy vannak automaták a villamosokon és buszokon is, vagyis lehet kártyával jegyet venni akár utazás közben is. A villamosok gyakran járnak, rendkívül utasbarát tájékoztatással, míg a két metróvonal közül a 2-es még csak félig kész, de idénre ígérik a befejezését, belépni viszont csak automatákon át lehet, ellenőrrel ezért nem is találkoztam egész ottlétem alatt (igen, a villamoson és a héven sem, ami semmit nem jelent persze, ráadásul pont ezen nem érdemes spórolni, hiszen a jegy, mint mondtam, egyáltalán nem drága)...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.