2019. június 28., péntek

JELENTŐS RÉSZBEN AZ OSZTÁLYTERMEN MÚLIK, HOGYAN TELJESÍTENEK A DIÁKOK AZ ISKOLÁBAN

QUBIT
Szerző: KABOS ESZTER
2019.06.27.


Vajon van-e hatása az iskola szerkezetének és a tanterem berendezésének a tanulmányi eredményekre? Igen, ráadásul elég fontos a környezet a tanulmányi eredmény javításának szempontjából. Az Oxfordi Egyetem professzora, Peter Barrett kutatása szerint legrosszabból a legjobb tanterembe való átkerülés 16 százalékkal növeli az átlagos diák éves fejlődését, és ez összemérhető mértékű azzal a pozitív hatással, amit a jó tanárok alkalmazása okoz.

Amerikai kutatók azt is megállapították, hogy pontosan milyen körülményekre van szükség a hatékony tanuláshoz. A washingtoni és kaliforniai szerzők közös publikációjában, amely a Barrettéhez hasonló eredményekre jut, két központi megfigyelés szerepel. Először is azt találták, hogy az épület szerkezete és a tanterem berendezése hatással van a tanulók eredményére. A túl kevés természetes fény, a kevés oxigén és a nem megfelelő hűtés vagy fűtés rontja a tananyag elsajátításának eredményességét. Ezen felül pedig a tanteremben található dísztárgyak és a falak dekorációja is hozzájárulnak ahhoz, hogy mennyire érzik a diákok magukénak a tantermet, ami szintén befolyásolja az iskolai teljesítményt.

Az már korábban is ismert volt, hogy a rossz intézményi körülmények, mint például az ablakok hiánya vagy a nem megfelelő hőszabályozás negatívan hat a diákok teljesítményére. Bár a rosszabb szerkezetű iskolákba az Egyesült Államokban átlagosan rosszabb anyagi körülmények között élő, illetve nem fehér bőrű diákok járnak, ezekre a faktorokra korrigálva, azaz ennek figyelembevételével is igaz marad, hogy a hasonló szocioökonómiai és etnikai háttérrel rendelkező diákok közül várhatóan rosszabbul teljesít az, aki kevésbé jól megépített iskolába jár.

Az ideális osztályterem napfényes, de nem meleg, jó levegőjű, de csendes

Az ideális osztályterem sok nagy ablakkal rendelkezik, hogy megfelelő mennyiségű természetes fény jusson a szobába, de mindezt úgy éri el, hogy nem melegszik fel túlságosan a terem. Azt is kimutatták ugyanis, hogy a tanulók, legalábbis a férfiak, azt a tananyagot tudják a dolgozatban a legjobban visszaadni, amit 20 és 23°C közötti hőmérsékletű teremben tanultak, ezen belül is a 22°C az ideális hőmérséklet. A nőknek ennél kicsivel melegebb a megfelelő. Azonban ha arra gondolnánk, hogy mesterséges módon hűtsük le a sok beáramló napfény miatt felmelegedő helyiséget, akkor a zajra kell odafigyelnünk. A légkondicionáló által okozott zaj az utcai forgalommal és az iskola felett elhaladó repülőgépekkel együtt akadályozza az iskolában folyó munkát. Amennyiben hasonló környéken, hasonló anyagi helyzetű diákok által látogatott iskolákat hasonlítunk össze, akkor is azt találjuk, hogy azokban az iskolákban, amelyek forgalmas út mellett vagy légi folyosó alatt helyezkednek el, szignifikánsan rosszabbul teljesítenek a tanulók. Jót tesz továbbá az is, ha az iskola természetközelben van, és a diákok zöld területeket látnak napközben az ablakból...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.