2019. július 2., kedd

OLAF-JELZÉSEK: NÉGY ÉVE EREDMÉNYTELENÜL NYOMOZNAK A KÖZGÉP ÁLTAL FELÚJÍTOTT SZAJOL-PÜSPÖKLADÁNY VASÚTVONAL ÜGYÉBEN

ÁTLÁTSZÓ / UNIÓS TÁMOGATÁSOK
Szerző: CSIKÁSZ BRIGITTA
2019.07.02.



Érték nem határozható meg a Legfőbb Ügyészség (LÜ) szerint a Szajol-Püspökladány vasútvonal felújításánál történt költségvetési csalás ügyében, amelyben az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) ajánlása alapján rendelték el a nyomozást. A 67,8 kilométeres vasúti pálya korszerűsítésének nyomozásában a Záhony térségi vasúti nagyberuházások ügye is szerepel. Mindkét projektben a mára kegyvesztetté vált Simicska Lajos cége, a Közgép Zrt. volt az érintett.

Polt Péter legfőbb ügyész 2018 márciusában levelet írt Ingeborg Grassle-nek, az Európai Parlament Költségvetési Ellenőrző Bizottsága elnökének. Ebben Grassle korábbi nyilatkozatára reagált, amelyben az uniós bizottság vezetője valódi nyomozást szorgalmazott a miniszterelnök vejéhez kötődő Elios-ügyben. Levelében Polt azt bizonygatta, hogy az OLAF (az Európai Csalás Elleni Hivatal) ajánlásai és jelzései alapján igenis indulnak büntetőeljárások Magyarországon. Ehhez egy táblázatot is mellékelt a 2012 óta az OLAF kezdeményezései alapján tett ügyészi intézkedésekről. Cikksorozatunkban ezeket az ügyeket mutatjuk be, és annak is utánajárunk, hogy mi lett a nyomozás eredménye. A cikksorozat korábbi részeit itt lehet elérni...

A kormány által 2010 februárjában jóváhagyott Szajol és Püspökladány közötti 67,8 kilométer hosszú vasútvonal felújítására a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. írta ki a tendert. A projekt első része a Szajol és Kisújszállás közötti szakaszt átépítéséről szólt, majd onnan Püspökladányig végezték el a korszerűsítést, ez adta a beruhzásá másik részét. Ezt követően pedig a felújított pályaszakaszon a biztosító- és a távközlési berendezéseket, valamint a felsővezeték-rendszert cserélték ki...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése