2019. szeptember 23., hétfő

A DÍZELBOTRÁNY ÓTA NEM LÁTOTT KATASZTRÓFA FENYEGET - EBBE TÉNYLEG BELEROPPANHAT AZ AUTÓGYÁRTÁS

PORTFOLIO
Szerző: SZANDÁNYI LEVENTE
2019.09.23.


A kötelező körök megfutása után véget ért a Frankfurti Autószalon, amely már csak árnyéka volt régi önmagának. A botrányoktól hangos esemény arra viszont tökéletesen alkalmas volt, hogy rávilágítson: az autógyártók a korábbi évek igyekezete ellenére sem állnak készen arra, hogy nagyobb áldozatok nélkül megfeleljenek a szigorú károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Az előttük álló nehéz időszakban a problémáikat ráadásul súlyosan tetézheti, hogy a környezetvédő szervezetek a legérzékenyebb pontjukat, az SUV-szegmenst támadják.

Hivatalosan véget ért a Frankfurti Autószalon vasárnap, az eseményen gyakorlatilag minden a papírformának megfelelően zajlott: az autógyártók igyekeztek demonstrálni a befektetőiknek, a döntéshozóknak és a közvéleménynek, hogy képesek lesznek megfelelni az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási követelményeknek. Ennek jegyében sorra erősítették meg korábbi nagyszabású vállalásaikat az elektromobilitás területén és mutatták be a legújabb elektromos modelljeiket, amelyek egy része hamarosan a vásárlók számára is elérhető lesz.
Természetesen kötelező elemként ezúttal sem maradhatott el a panaszáradat arra vonatkozóan, hogy milyen nehéz helyzetbe kerültek az autógyártók a kellőnél sokkal szigorúbb szabályozás és a kiszabható büntetések miatt. A műfajban a legemlékezetesebb alakítást a PSA csoport egyik vezetője nyújtotta, aki konkrétan arról panaszkodott, hogy mekkora plusz költséget jelent majd számukra egy-egy elektromos autó legyártása. Kifakadása persze érthető, a franciák be vannak szorulva Európába, egy olyan modellportfolióval, amelynek érdemi átalakítása nélkül őrült összegeket kell hamarosan befizetniük az Európai Unió közös költségvetésébe.
A Tesla sem hazudtolta meg önmagát, kiváló marketingérzékkel simán ellopták a show-t azzal, hogy az elektromos Porsche Taycan köridejét hajszolták a Nürburgringen a Frankfurti Autószalon ideje alatt. Rekorddöntésre nem került sor, pedig a német sajtóban állították, a Tesla közel 20 másodpercet vert a Porsche Taycanra. Az amerikaiak persze nem hagyják annyiba a dolgot, hivatalos tájékoztatásuk szerint jövő hónapban visszatérnek Németországba. Nem nehéz kitalálni, Elon Musk mire készülhet: majd a harmadik negyedéves beszámoló közzétételével nagyjából egy időben dönt rekordot, a befektetők nagy örömére. A cicaharccal kapcsolatban egy nagyon fontos dolgot viszont észre kell venni, a Zöld Pokolban már nem belsőégésű motorral szerelt autók csatáját figyelte a világ, hanem tisztán elektromos járművekét. Új korszak kezdődött az autógyártásban, ahol az új belépők a régi szereplők pozícióira törnek, olyan versenybe hajszolva őket, amely felgyorsítja a belsőégésű motorok halálát.

Ezen a ponton akár abba is lehetne hagyni a cikk megírását, ugyanakkor volt több olyan mozzanat és esemény a Frankfurti Autószalonon és annak közvetlen közelében, amelyek mellett egyszerűen nem szabad szó nélkül elmenni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése