2019. október 2., szerda

CSODA, HOGY EGYÁLTALÁN LÉTEZIK

INDEX
Szerző: BOZZAY BALÁZS
2019.10.02.


A Digi és az Invitel hálózatából már szeptember eleje óta elérhető, de hamarosan a telekomosok és a UPC-sek is nézhetik majd az eddig csak a YouTube-on létező első roma csatorna, a Dikh TV adását. A csatornát megálmodó Balogh Elek nagyon hosszú és rögös utat járt be, hogy létrejöhessen a tévé. Útja tele volt kudarcokkal és elutasítással, de nem adta fel, foggal-körömmel küzdött a céljáért, és azt szeretné, ha a cigányok nemcsak balhés alakokként jelennének meg a médiában, hanem értelmesen beszélgető, fontos emberekként. A romáknak utat szeretne mutatni, ezért készítenek gyerekműsort, beszélgetős show-t, portréműsort sikeres romákkal és nem romákkal, nyelvművelő adást, de persze a YouTube-on már jól bevált kívánságműsoraikat és tehetségkutatóikat is tovább csinálják. És folytatják az első cigány szappanoperát, a Minden álmodat is.

Tévéket többnyire sok ember munkájával hoznak létre. Leülnek a befektetők, a menedzserek, a kreatívok, és közösen kitalálják, hogyan is történjen a dolog. Kitalálják a koncepciót, kialakítják a műsorstruktúrát, szerencsés esetben a jól megfizetett emberek a maguk szakterületén kiemelkedő tudással és tapasztalattal rendelkeznek. Magyarországon sok esetben külföldi tévék, külföldi szakemberei jöttek ide tévét csinálni, hiszen az elsősorban szórakoztató műsorokat gyártó kereskedelmi televíziózás Nyugaton korábban alakult ki, mint nálunk, ezért ők jártasabbak voltak ebben, nem beszélve arról, hogy pénzük is általában nekik van ilyesmire, meg persze a jó politikai kapcsolatokkal bíró magyar érdekcsoportoknak.

A legnagyobb lélekszámú hazai kisebbség, tehát a romák első televíziója esetében nem így alakult a dolog.

A DIKH TV-T UGYANIS EGY SZEGÉNYSORBÓL SZÁRMAZÓ, ELHIVATOTT ROMA EMBER ALAPÍTOTTA, AKINEK NINCS SE TÉVÉS, SE GAZDASÁGI ELŐKÉPZETTSÉGE. DE HA Ő NEM CSINÁLTA VOLNA MEG, AKKOR SENKI MÁS SEM.

Sem az integrációért felelős politikusok, sem más értelmiségi körök nem álltak össze, hogy létrehozzanak egy olyan csatornát, ami több százezer ember szokásaival, hagyományaival, nyelvével vagy gasztronómiájával foglalkozik. A rendszerváltás óta eltelt harminc évben a romák dolgaival nem foglalkozott érdemben a média, vagy csak nagyon szűrten...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.