2019. november 13., szerda

A FIDESZ KOMMUNIKÁCIÓS STRATÉGIÁJA A 2019-ES ÖNKORMÁNYZATI VÁLASZTÁSOKON – GYORSELEMZÉS

ÁTLÁTSZÓ /MÉRTÉK
Szerző: MÉRTÉKBLOG
2019.11.13.



A 2018-as parlamenti választások után a szavazatok 51 százalékával újabb kétharmados többséget szerzett Fidesz a médiarendszer átalakításában újabb jelentős lépéseket tett. A Közép-Európai Sajtó- és Média Alapítvány (KESMA) egy minden korábbinál centralizáltabb, közel 500 médiaterméket megjelentető szereplőként jelent meg a piacon. A KESMA egyes piacokon – országos kereskedelmi rádió, ingyenes napilapok, megyei napilapok – monopol helyzetben van, Az alapítvány a híreket is szolgáltató médiumok teljes piacán a bevételek 24 százalékát összpontosította. A teljes Fidesz-közeli média, az állami médiaszolgáltatást is ideértve ezen a piacon 77,8 százalékos eredményt ért el.

A Fidesz és a Fidesz-kormány már 2018 előtt is nagyon hatékonyan jutotta el a hozzá közel álló médiumokon keresztül a politikai propaganda üzeneteit, amelyek hol a kormány sikereit dicsérik, hol Brüsszel, Soros vagy a menekültek ellen hangolnak. A Fidesz kommunikációs stratégiájának meghatározó eleme, hogy a megszólaló politikai szereplők és a propagandakampányok bizonyos szavakat, akár eredeti jelentésüktől eltérő tartalommal (ld. migráns) a végletekig sulykolnak.

Ezt a stratégiát a Fidesz a 2019-es önkormányzati választási kampányban is alkalmazta. Ebben a kampányban a legfontosabb hívószó az „alkalmas”/”alkalmatlan” volt: a Fidesz a saját jelöltjeit mutatta be egyedül alkalmasnak, az ellenzéki jelölteket pedig alkalmatlannak minősítette. Különösen hatékony volt ez a címkézés a budapesti főpolgármesteri kampányban. A fővároson kívüli városokban ez a kommunikációs stratégia más kulcsszavakkal bővült, illetve cserélődött le.

Az alábbi adatok a választást megelőző 30 napot ölelik át, és az alábbi médiumokra terjed ki:...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.