2019. december 18., szerda

LENGYEL, MAGYAR, KÉT JÓ BARÁT – POPULISTA KORMÁNYPROPAGANDA AZ ADÓFIZETŐK PÉNZÉBŐL

ÁTLÁTSZÓ
Szerző: BÁTORFY ATTILA
2019.12.17.


Közel 500 médiacím és évi több tízmilliárd forintnyi állami hirdetés segíti a Berlini fal leomlása utáni Európa egyik legnagyobb kormányzati propagandagépezetét Magyarországon. A lengyel jobboldali kormány sem akar lemaradni, egyre több közpénz vándorol a kormánypártokat nyíltan támogató médiavállalkozásokhoz. Cserébe kritikátlan propagandát kapnak, és egyre kevesebb kellemetlen újságírói kérdést. 

“Mindkét szavazatot a Fideszre!” – ezzel a felszólítással, és ugyanazzal az Orbán Viktorral készített címlapinterjúval jelent meg 2018. április 7-én, egy nappal a Fidesz harmadik kétharmados győzelmét hozó országos parlamenti választások előtt az összes megyei napilap.

Akkor még – legalábbis hivatalosan, a cégpapírok szerint – a tizenkilenc megyei napilap három különböző tulajdonos kezében volt. Tizennégynek közülük az ország egyik leggazdagabb embere, a miniszterelnök gyerekkori barátja, Mészáros Lőrinc volt a tulajdonosa a Mediaworks vállalaton keresztül. További három tulajdonosa a kétes hírű osztrák üzletember, Heinrich Pecina volt, aki többek között azért is került be a nemzetközi hírekbe két évvel korábban, mert ő szüntette meg a Népszabadságot mielőtt annak anyavállalatát, a Mediaworksöt eladta volna éppen Mészárosnak. A maradék két megyei napilap tulajdonosa pedig az azóta elhunyt filmügyi biztos, Andy Vajna volt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.