2019. december 7., szombat

MIKOR SZABADULUNK MEG A FÜSTOKÁDÓ VÁROSI BUSZOKTÓL?

G7.HU
Szerző: VÁCZI ISTVÁN
2019.12.07.


Rég volt már, amikor magyar cégek érdemi mennyiségben adtak el autóbuszt külföldre, a régi idők dicsősége azonban még mindig segíti a magyar buszok exportját. Csak éppen ma már leginkább közlekedésbarátok, megszállott gyűjtők érdeklődnek az Ikarusok iránt, igaz, arra is volt példa az utóbbi években, hogy gyerekszállítási céllal vettek meg néhány Budapesten leharcolt járművet. Ennél is kalandosabb lesz egy a fővárosban majdnem kilenc évet lehúzó Van Hool sorsa: a korábban Brüsszelben szolgáló csuklós visszatér a belga fővárosba, hogy nosztalgiajárműként folytassa pályafutását.

Nem lenne meglepő, ha a következő évben hallanánk még ilyen történeteket, hiszen az utóbbi évtizedben rengeteg busz került használtan Budapestre. Nem mintha a BKV nem tudott volna elég munkát adni a szerelőinek, de csak erre volt pénz. A budapesti buszállomány elöregedése már Demszky Gábor polgármesterségének vége felé is egyre nagyobb probléma volt, ami csak súlyosbodott a mostani évtized elején, hiszen új járművekre továbbra sem futotta.

Jól látszik ez az alábbi, a helyi (településen belüli) közlekedést lebonyolító közszolgáltató vállalatok újbusz-beszerzéseit mutató grafikon első harmadában. Ezen amúgy Budapesten kívül érdemi járműmennyiséggel más város csak elvétve szerepel: 2015-ben Miskolc és Kaposvár (előbbi 75, utóbbi 40 darab sűrített földgázzal üzemelő buszt rendelt az MAN-től), 2017-ben pedig Tatabánya (23 Credót és 14 MAN-t vett). Akit érdekelnek a finomabb részletek, a csillagra kattintva olvashat róluk...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.