2019. december 15., vasárnap

HATÁRÁTKELŐ
Szerző: Határátkelő
2019.12.15.

Zanzibár (ott született ugye a Queen néhai énekese 1946 szeptemberében) nagyon nem számít átlagos határátkelő-célországnak. Ugyan a blogon volt már róla poszt (természetesen), de nem árt még egyszer ellátogatni ebben a kifejezetten érdekes kelet-afrikai országba.

A fűszerszigetre és Freddie Mercury szülőhelyére azért is esett a választás a kelet-afrikai körút utolsó állomásaként, hogy egy kis nyaralással záruljon a nagy kaland – írta Nomád Matyi.

„Érkezéskor a terminálba lépéskor rögtön hőmérővel fogadják az embert, majd lehet haladni az útlevélellenőrzéshez / vízumügyintézéshez.

SIM-kártyát lehetne venni a terminálban, de kártyával nem lehet fizetni, így sajnos nem tudtunk internetet szerezni (ha jól emlékszem, nincs WiFi a reptéren).

Őszintén szólva nem voltunk benne biztosak, hogy a még aznap a szállástól megrendelt transzfer ott lesz-e, így rögtönözni készültünk, de végül is szerencsére jöttek értünk. A sziget keleti oldalára kb. 1 óra volt az út. (...)

A feltöltődés utáni első napra ismét TripAdvisoron szerveztünk magunknak idegenvezetést Stone Townba, a sziget fővárosába, Prison Islandre és egy fűszerültetvényre.

Sajnos azonban ez az idegenvezetés nem volt annyira jó (de legalább a többivel szerencsénk volt a kelet-afrikai út alatt).

Ha nem készültem volna kicsit fel, eszükbe nem jutott volna megmutatni a volt rabszolgapiacot például. De kiköveteltem, hogy már pedig oda is vigyenek el. (...)

Az újabb pihenőnap után utastársam már hajnalban indult a reptérre, én pedig még várakozván az esti járatra, kora délutánig élveztem a zanzibári tengerpartot / beach bart.

Zanzibárral véget ért a kelet-afrikai körutunk, fárasztó, de egyben izgalmas és érdekes kaland volt. Mindenképpen megérte. Kenyába és Zanzibárra még esetlegesen vissza is térnék a jövőben.”

A teljes posztot (szokás szerint rengeteg fotóval) itt találjátok...