2021. március 18., csütörtök

LÁTLELET ELSŐ KÉZBŐL: EGY GIMNÁZIUMI FIZIKATANÁR ELSZOMORÍTÓ ÉVÉRTÉKELŐJE

CIVIL KÖZOKTATÁSI PLATFORM
Szerző: Magyar Hang
2021.03.18.


A cikket a szerző bocsátotta rendelkezésünkre, első megjelenése: https://hvg.hu/360/20210316_Megalazo_besorolas_uj_Nat_COVID_karantenoktatas__Egy_gimnaziumi_fizikatanar_evertekeloje



A személyes élmények összefoglalása minden elemzésnél és állásfoglalásnál jobban rávilágít az oktatás, a pedagógusok elkeserítő helyzetére.

A szerző iskolája védelmében a cikket névaláírás nélkül tesszük közzé
.

2020. január

Végre a PhD fokozatom megszerzése után besorolódtam a megfelelő fizetési kategóriába. Ehhez mindössze öt évre volt szükség, hiszen 2013-ban, 25 évvel a pályakezdés után visszasorolt a rendszer a megtisztelő pedagógus I kategóriába. Innen indulhattam az uborkafán fölfelé, különb s különb megalázó köröket futva.

Így, 33 év tanítás után elértem a két éve villamosmérnöki BSC diplomával dolgozó fiam fizetését, de csak akkor, ha az osztályfőnöki és munkaközösség-vezetői pótlékokat is beszámítjuk.

Ebben a hónapban szakadt ránk, hogy a kormány tényleg komolyan gondolja a 90 milliárdért szervezett nyelvtanfolyamokat, és tényleg elküldi a kilencedikes és tizenegyedikes diákokat külföldi nyelviskolákba. Persze a gyerekek örültek, a szülők viszont aggódtak, ezért inkább a csoportos, mint az egyéni utazásszervezést preferálták. A tanárokat pedig, akik hajlandóak kísérőtanárként bevállalni ezt a kéthetes külföldi osztálykirándulást, lasszóval kellett fogni. Az ember egy kor felett nem bír annyit nem aludni, mint amire a diákok képesek… Mindezt ráadásul a szabadság terhére.

Csalinak odavetették, hogy persze megfizetjük, és egy tanárnak ez nagyon jó pénz. Mit akar még?

Én például a pályát elhagyni, ha ezt kötelezővé teszik a számomra.

Február

Megjelent az új NAT szövege. Te jó ég! Tényleg ez van benne? A média – már amelyik – Takaró Mihály, a hun eredet és Wass Albert miatt háborgóktól visszhangzott. Az már csak alig néhányaknak szúrt szemet, hogy a természettudományok lassan teljesen kiszorulnak a NAT-ból. Persze, nincs elég tanár, hát csak kell valamit kezdeni.

A NAT-ban megfogalmazott cél felfénylett:

8. fel tudja tárni a megfigyelt jelenségek ok-okozati hátterét;
9. képessé váljon Univerzumunkat és az embert kölcsönhatásában szemlélni, az emberiség fejlődéstörténetét, jelenét és jövőjét és az Univerzum történetét összekapcsolni.


Micsoda felfuvalkodott szöveg!

Különben kell majd mérnök meg orvos? Lehet, hogy nem is?
...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.