2021. november 4., csütörtök

KIEMELKEDŐ OKTATÓK, MOTIVÁLT HALLGATÓK ÉS A PÉNZ MELLETT AUTONÓMIA IS KELLENE AHHOZ, HOGY VILÁGHÍRŰEK LEGYENEK A MAGYAR EGYETEMEK

QUBIT
Szerző: VAJNA TAMÁS
2021.11.04.


Az Európai Egyetemek Szövetségének legutóbbi értékelése szerint a szervezeti szabadságot tekintve a magyar egyetemek 29 országból a 23. helyen állnak, hangzott el az Eötvös József Csoport szerdai vitaestjén, ahol Polónyi István oktatáskutató és Rónay Zoltán oktatásjogász beszélt a felsőoktatási autonómiáról és az akadémiai szabadságról.


Az alapítványi modell általánossá tételével szinte nullára csökkent Magyarországon a tudós közösség önszabályozási szintje. Megjelentek az olyan akadémiai tabutémák, mint a társadalmi nemek, ezzel párhuzamosan erősödött a finanszírozási fenyegetettség, és átláthatatlanokká váltak a jogi konstrukciók. Ugyanakkor úgy tűnik, hogy egészen addig nem fontos sem az egyetemi szabadság, sem az akadémiai autonómia, míg a tudós, a kutató személyesen nem találkozik ezek korlátozásával – hangzott el a magyarországi jezsuita rend által alapított Társadalmi Reflexió Intézet és a 2015 tavaszán „a közbeszéd színvonalának romlását ellensúlyozandó” életre hívott Eötvös József Csoport közös rendezésű szerdai vitaestjén.

A november 3-án megtartott online beszélgetésen Polónyi István oktatáskutató és Rónay Zoltán oktatásjogász-neveléstudós beszélgetett a felsőoktatási autonómiáról...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.