2022. március 9., szerda

A VILÁGMÁRKA, AMELY MOST PUTYIN CSAPDÁJÁBAN RAGADHAT

ALAPJÁRAT / TELEX
Szerző: ZÁCH DÁNIEL
2022.03.09.


A sajátosan kelet-európai körülmények ellenére érthető, hogy 2007-ben belépett az orosz autóiparba a Renault-csoport, de a Putyin-rendszerrel szorosra font kötelék a háború kitörésével fojtogatni kezdte a francia márkát. Belerokkan a Renault, ha az orosz kaland végén elhagyni kényszerül második legnagyobb piacát? Hiába mentették meg francia tőkéből a haldokló Ladát?


Minden fontos információ a háborúról egy helyen.
Percről percre közvetítések, helyszíni tudósítások, összefoglalók.Tovább


Az orosz-ukrán háború második hetére minden nagy autógyártó bejelentette, hogy felfüggeszti oroszországi tevékenységét. A helyzet érzékenyen érintethette a nem sokkal korábban a kalinyingrádi gyártás 2028-ig tartó folytatása mellett döntő BMW-t, vagy éppen a Mercedest, amelynek saját, orosz személyautó-üzeméből akár évi 25 ezer jármű gördülhet ki. Piacot veszít a Toyota és a Daimler Truck, a Kamaz teherautómárka résztulajdonosa is, a dél-koreai Hyundai-Kia hátralépése pedig egyenesen az anyaország gazdaságára mér csapást.

A felsorolt gyártók számára sem mellékes, hogy lesz-e bármilyen gazdasági és kereskedelmi visszarendeződés a háború után, ám a dilemma sokkal súlyosabb a Renault-nál, hiszen az utóbbi évtizedben olyan mélyen ágyazódott be az orosz piacra, illetve autóiparba, hogy egyelőre felbecsülni is nehéz, mekkora veszteségek árán szakadhat el onnan...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.