2022. március 2., szerda

MIT TEGYEN MOST AZ, AKI SZERENCSÉTLENSÉGÉRE ÉPPEN A SBERBANK ÜGYFELE VOLT?

TELEX
Szerző: BRÜCKNER GERGELY
2022.03.02.


A Sberbank megszűnése után a legtöbb lakossági ügyfélnek nincsen különösebb dolga, némi várakozás és kellemetlenség után majd a pénzéhez jut. Akinek azonban eddig a Sberbank volt az egyes számú bankkapcsolata, lehetnek feladatai, és mindenképpen érdemes új számlavezetőt választania. Sajnos a nagyobb vállalati ügyfelek helyzete jóval bizonytalanabb.

Mindenekelőtt egy kötelező mondat: a Sberbank vége nem jelent rendszerszintű kockázatot a magyar bankrendszerben, emiatt nem érdemes megrohamozni a bankokat vagy készpénzt felhalmozni. Ez persze aligha vigasztalja azt, aki pórul járt ennél a banknál.

Prevenció

Olyan a bankválasztás is, mint az egészségügy, az adóvizsgálat vagy a betörés. Ha már baj van, leszűkülnek a lehetőségeink: nincs már egészségesebb életmód, önrevízió, vagy jobb hevederzár, akkor csak annyit mondhatunk, hogy

hát igen, talán a prevenció segített volna.

A Sberbank ügyfeleinél is már korlátozottak a lehetőségek. Ugyanakkor senki ne ostorozza magát, aki bízott ebben a bankban: a Sberbank Magyarország nem volt rossz bank, nem voltak gyanúsak a bank kamatai vagy a tulajdonosa, de még a nemrégiben bejelentett tulajdonosváltás sem volt intő jel. Ezt a bankot Vlagyimir Putyin háborúja és az azt követő szankciók vitték csődbe. Vagyis nem pénzügyi edukációval, jobb kockázatelemzéssel, csakis erősebb geopolitikai, esetleg pszichológiai ismeretekkel lehetett volna megelőzni a bajt. Talán egy kicsit ez is segítség annak, aki most önmarcangolásba kezdene...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.