2022. szeptember 23., péntek

RADÓ PÉTER: 2010 ÓTA MINDENT EU-S PÉNZEKBŐL FINANSZÍROZTAK, AMIVEL KÁRT OKOZTAK A KÖZOKTATÁSNAK

HÍRKLIKK
Szerző: MILLEI ILONA
2022.09.23.


Szakmai szempontból teljesen értelmetlen a „kísérleti bemeneti mérések” bevezetése az általános iskolákban és a gimnáziumokban. Szakmailag annyira értelmetlen, hogy nem is lehet rá szakmai indokot találni – nyilatkozta a Hírklikknek Radó Péter, a CEU Demokrácia Intézet oktatáskutatója. Azt sem lehet tudni, mire akarják használni a mérési eredményeket, de emlékeztetett, 2010 óta „a legkontraproduktívabb marhaságokra, és kártékony dolgokra költenek EU-s pénztömegeket”. Így nem lenne meglepetés, ha kiderülne, ebbe is becsatornáztak valamennyit. Mindent abból finanszíroztak ugyanis, 
amivel kárt okoztak a magyar közoktatásnak.

Szakmai szempontból mi célja lehetett a Belügyminisztériumnak azzal, hogy az eddigi kompetenciamérés és az idegen nyelvi mérések mellé az általános iskolákban és a gimnáziumokban kötelezővé tette az idén szeptembertől a „kísérleti bemeneti méréseket” is? Az online teszteket szinte az összes évfolyamnak ki kell töltenie

Szakmai szempontból a dolog teljesen értelmetlen. Nem látom szakmai értelmét.

Miért?

Kezdjük azzal, hogy elnevezték bementi mérésnek, ami azt sugallja, hogy a kompetenciamérés, ami a tanév második felében van, az egy kimeneti mérés. De egy bemeneti mérést csinálni, utána négy-öt hónappal később pedig egy kimeneti mérést, teljesen értelmetlen. Négy-öt hónap alatt egyszerűen nem lehet teljesítményjavulást kimutatni. Egy, de inkább két éves távlat az, ahol olyan teljesítményjavulást várunk el a gyerekektől, ami már túl van a statisztikai hibahatáron. Szerintem az fog történni, hogy csinálnak egy bemeneti mérést, majd ugyanabban a tanévben egy kimeneti mérést, és utána az derül ki, hogy nincs igazi változás, vagy ha van is, az jellemzően a statisztikai hibahatáron belül van. Úgyhogy az adatok nem lesznek jók az égvilágon semmire. Hogyha valami szignifikáns változás előáll négy-öt hónapon belül, akkor pedig arra kell gyanakodni, hogy a két teszt nem ugyanazt a dolgot mérte, vagy másképp mérte, vagy valami módszertani különbség van a kettő között. Ez az egyik, ami szakmailag teljesen értelmetlenné teszi a dolgot. A másik: az egy dolog, hogy mérünk, de igazából az a kérdés, mire használják a mérési eredményeket...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.