2022. december 14., szerda

TRENCSÉNYI LÁSZLÓ: A 20 SZÁZALÉKOS BÉREMELÉS NEM OKTATÁSI STRATÉGIA, A MEGOSZTÁST SZOLGÁLJA

HÍRKLIKK
Szerző: MILLEI ILONA
2022.12.14.


Az oktatás hosszú távú jövőjéről tárgyalni lehetetlen helyzetelemzés nélkül, de a kormányzatnak legjobb tudomásom szerint érvényes helyzetelemzése nincs – nyilatkozta a Hírklikknek Trencsényi László. A Magyar Pedagógiai Társaság elnöke arról is beszélt: az uniós pénzekből beígért 20 százalékos béremelés még az infláció értékét se éri el, és csupán az elégedetlenkedők megosztását szolgálja, az oktatás hosszú távú stratégiáján nem segít. Emlékeztetett rá, hogy érvényes helyzetelemzése Radó Péter oktatáskutatónak van a „Közoktatás és politika - Magyarország 2010-2022” és „Az iskola jövője” című két könyvében, de azt még nem rendelte meg a kormány.


A hírek szerint az oktatás hosszú távú ügyeiről esett szó a szombati rendkívüli kormányülésen, amiről Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke csak annyit árult el, hogy az oktatás hosszú távú ügyeiről esett szó - a tanársztrájk, polgári engedetlenség, tüntetések és más, diákok és szülők által szervezett akciók - nem voltak terítéken. Vajon miért csak az oktatás hosszú távú ügyeiről lehetett szó, miközben forrong az egész oktatás?

El nem tudom képzelni, hogy nem esett szó az oktatás mostani ügyeiről. Nem értem, hogy a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke titkossági fogadalmat tett-e egy kolostorban, vagy valami más történt, és csak az iskolabéke érdekében tartja magát ahhoz az ígéretéhez, hogy „embargósítva” van a tárgyalás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.