2023. február 14., kedd

TÖRTÉNELEMTANÁR TANÍTJA A KÉMIÁT, FEJLESZTŐPEDAGÓGUS A MATEKOT – KÉNYSZERMEGOLDÁSOK A HIÁNYZÓ TANÁROK PÓTLÁSÁRA I.

ÁTLÁTSZÓ / KÖZOKTATÁS
Szerző: ÁTLÁTSZÓ
2023.02.10.


Szerettük volna megtudni, hogy pontosan hány szaktanár hiányzik a közoktatásból, de se az Oktatási Hivatal, se a Központi Statisztikai Hivatal nem tudta ezt megmondani. Az oktatásért felelős Belügyminisztérium pedig nem is válaszolt az adatigénylésünkre. Beszélgettünk azonban olyan pedagógusokkal, akik a saját végzettségüknek megfelelő tantárgyakon felül állandó jelleggel,

kényszermegoldásként reáltárgyakat is tanítanak.

A közoktatás problémáiról mostanában számos cikk születik a téma aktualitása miatt. Mi is írtunk többek között a diáktüntetésekről és a tanárhiányról, amiről egy átfogó videóriportot is készítettünk.

Mindeközben a szülők, diákok és pedagógusok részéről ismert, ám a szélesebb közvélemény számára kevésbé feltárt jelenségként lappang a rendszerben azoknak a tanároknak a problémája, akik – szakos jelentkezők hiányában – saját tantárgyaikon felül elvállalják állandó jelleggel olyan tantárgyak tanítását is, amelyekhez nincs szakképesítésük.

A jelenség nem újkeletű, az elmúlt években viszont különösen égető problémává vált. Kiváltképpen az idei, 2022/23-as tanévben, amikor egyre többen mondanak fel azért, mert a kormány következetesen ignorálja a pedagógustársadalom követeléseit, vagy mert az elszálló árak miatt ellehetetlenül a megélhetésük...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.