2023. október 30., hétfő

KISAJÁTÍTÁS SZEGEDEN: „MIT ÉREK PÁR TÍZMILLIÓ FORINTTAL, HOL VEHETEK ILYEN FÖLDET?”

24.HU
Szerző: VITÉZ F. IBOLYA
2023.10.30.


Keveslik a felajánlott vételárat a szegedi gazdák, akiknek a termőföldjén az önkormányzat bővítené az ipari parkot, hogy elektromos buszgyártásba fogjon egy kínai befektető. A hektáronként 4 millió forint körüli összeg alig a harmada, negyede a Győrszentivánon hasonló helyzetben kifizetett árnak, holott sokkal jobb minőségű földekről van szó.


Szegeden is elsőrangú mezőgazdasági termőföldeket szemeltek ki ipartelepítésre, ahogy ez Debrecenben a német BMW, a kínai akkumulátorgyártó nagyhatalom CATL, illetve a győrszentiváni „akkugyanús” iparipark-bővítés esetében történt. Győrben átlagosan 22, Debrecenben csúcsminőségű, 40 aranykoronás földeket vásároltak fel az ipari multik számára, és Szegeden, a lapunk által megkérdezett gazdálkodók beszámolója alapján ugyancsak akár 40 aranykoronás szántókról van szó. Mintegy 300, külön helyrajzi számon nyilvántartott földdarabot vásárolnak fel, hogy 300 hektárra duzzasszák az ipari parkot. Ha a tulajdonosok nem adják szépszerével a termőföldet az önkormányzat árajánlatára, kisajátítják a szegedi ipari park bővítése, az oda tervezett nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházás megvalósítása érdekében.

Buszgyártás titoktartási kötelezettséggel

Ahogy elsőként az mfor.hu megszellőztette Orbán Viktor miniszterelnök pekingi látogatása után, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a kínai BYD települne Szegedre. Botka László, Szeged ellenzéki, a szocialistákról levált polgármestere még ezután sem árult el konkrétumot, de azt állította a G7-nek, hogy nem akkumulátorgyár készül. Más forrásból ugyanakkor úgy értesültünk, hogy jó eséllyel lehet a területen akkumulátorgyártás is, hacsak kisebb, úgy 50 hektáros részen is, forrásunk legalábbis úgy tudja,

a BYD a járműveibe szánt akkumulátorokat helyben állítaná elő, nem a korábbi hírekben szereplő, közeli Kisteleken.

A helyiek hosszabb ideje érzékelték, hogy óriási kapacitású közműépítések kezdődtek, hónapokkal ezelőtt kaptunk már képeket a mezőgazdasági területek szélére hordott gigantikus betongyűrűkről, hatalmas transzformátorállomásról is keringtek hírek, a helyiek – ahogy ez újabban a nagy készülődések okán minden településen előkerül – akkumulátorgyár építésétől tartottak. Beszéltünk olyan helyivel is, aki az önkormányzattól kért egyértelmű választ, mi épül a területen, és azt firtatta, miről tárgyalt, hová utazott több ízben a városfejlesztésért felelős momentumos alpolgármester, Nagy Sándor. Kérdéseivel, adatigénylésével azonban május óta sem sikerült érdemi válaszig vinnie a dolgot, csak odáig jutott, hogy az illetékes alpolgármesternek titoktartási kötelezettsége van, kiperelnie azonban még azt sem sikerült, ki írta ezt elő, és a városi elöljárót milyen klauzula kötelezi hallgatásra a lakosság, azaz választói előtt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.