2024. január 20., szombat

A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS TARIFAREFORMJA AZ IGAZI PROBLÉMÁT NEM FOGJA MEGOLDANI

G7.HU
Szerző: BUCSKY PÉTER
2024.01.18.


Jelentős átalakítás zajlik a magyar közösségi közlekedésben. Kevés szó esik azonban arról, hogy milyen szerepe van a közösségi közlekedésnek Magyarországon.

Az átalakítások eddig a tarifarendszert érinttették csak. 2023. május 1-jével vezették be a vármegye- és országbérleteket. Ezek 9450, illetve 18900 forintba kerülnek. Kezdetben az InterCity-k kivételével minden vonatra érvényesek volt, ma már helyjegy mellett IC vonatokra is.

Folytatódik az átalakítás: 2024. március 1.-től a 64 különböző kedvezményt eltörlik, a 65 év felettiek mellett 6 év helyett 14 évig utazhatnak ingyen a fiatalok, 26 éves korig jár a 50 százalékos jegykedvezmény, 90 százalékos bérletkedvezmény.

A határon túli magyarok is ingyen utaznak minden helyközi járaton. Az összes állami alkalmazott is féláron utazhat. Emellett napi bérleteket is bevezettek, de megszűnnek a távolság alapú bérletek, a rövid távra ingázók költségei így növekednek.

Számokban: az Eurostat adatai szerint Magyarország a rekorder az Európai Unióban a közösségi közlekedés használatban. Minden ötödik kilométert vonaton, buszon, metrón, villamoson vagy trolibuszon tesznek meg a magyarok. Ennél csak Svájc tudott enyhén magasabb értéket felmutatni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.