2024. január 27., szombat

A MÁV 5 ÉV 8 HÓNAPOT KÉSETT TAVALY, AMIVEL SOKÉVES NEGATÍV REKORDOT DÖNTÖTT MEG

TELEX
Szerző: WEILER VILMOS
2024.01.27.


Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a jelenlegi módszertan szerinti számítás 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény. Az elmúlt hat év adatait nézve látszik, hogy a Covid idején volt egy javulás, de azóta drámai ütemben romlik a vasúttársaság teljesítménye.


A MÁV mindig késett, mindig késik, és mindig is késni fog – aki Magyarországon él, ismeri ezt az alapvetést, aki pedig szokott vonattal járni, az a saját bőrén tapasztalja ennek igazságát. Vagy legalábbis így látszik, és így emlékszik mindenki, mert egy 2-3 órás várakozás a tűzforró vagy jéghideg vonaton egy jó felsővezeték-szakadás után sokkal emlékezetesebb, mint egy olyan vonatozás, amivel éppen pontosan érünk célba.

Az általános pesszimizmus és a MÁV örökös, néha túlzásokba eső bírálata mellett viszont érdemes megnézni, hogy mit is jelent pontosan az a mondat, hogy a MÁV mindig késik. Mert nem mindegy, hogy a mindig ebben az esetben minden harmadik vagy minden harmincadik járatot jelenti.

Hogy a valóságról részletes képet kapjunk, kikértük a MÁV-tól az elmúlt hat év késési adatait. Ezekről érdemes tudni, hogy 2017 óta egy olyan standardot használnak, amelybe csak a 6 percnél hosszabb késéseket számítják bele, vagyis az 5 perc 59 másodperc spéttel érkező vonat még pontosnak számít.

Ha pedig ezeket a hat percnél hosszabb késéseket összeadogatjuk, megkapjuk a MÁV teljes késési idejét. Ez tavaly körülbelül 3 millió perc volt, ami nagyjából 5 év 8 hónapnak felel meg, és messze meghaladja az előző évek értékeit...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.