2024. április 23., kedd

MAGYAR PÁRTJA MÁR MOST ERŐSEBB, MINT A JOBBIK VALAHA VOLT?

VÁLASZ ONLINE
Szerző: MAGYARI PÉTER
2024.04.23.


Összeomlott a 2024 előtti pártok stratégiája, Magyar Péter és a TISZA mindenkinek jelentősen rontja a kilátásait. Akkor érkezett, amikorra mindenkit nagyon meguntak az emberek, és mintha a politikusok is megunták volna a saját szakmájukat. Az ötlettelen sivárságba elég volt egy kis botrányt vinni, és felfordult minden. A Válasz Online-nak olyan mérésekről suttognak ellenzékiek és kormánypártiak is, hogy nem akarunk hinni a fülünknek. Háttér.


Elfogytak az ötletek. A Fidesz választási plakátjain ellenzéki politikusok láthatók, dollárjellel az ingükön („megvették őket kilóra” felirattal), vagy újabban pincérnek öltöztetve („Brüsszel alázatos szolgái” szöveggel). Az ellenzékből egyelőre csak a DK plakátol országos szinten, és a reklámjaikon Orbán Viktor látható („Isten? Haza? Pedofília!” szlogennel). A kormány az ellenzék arcaival, az ellenzék a miniszterelnök arcával ment neki a kampánynak, vagyis a fő üzenetük annyi, hogy „a másik rosszabb, nézd, milyen rossz”. Hogy „én jó vagyok”, azt már egyik sem meri állítani.

Ez az alaphelyzet magyarázza talán a legjobban, hogyan lehetséges az, hogy a rendkívül unalmas magyar belpolitikát ennyire fel tudta kavarni Magyar Péter.

Nagyon felkavarta, hétfőn arról beszélt, hogy már 24 százalékra mérik pártja népszerűségét. 2022-ben a hatpárti összellenzéki szövetség 34,4 százalékot szerzett, 2014-ben az MSZP-DK-Bajnai összefogás 25-öt, és 2010 óta ezek voltak az ellenzéki erők legfényesebb eredményei. A Jobbikot fénykorában, 2015 tavaszán mérték 21 százalékra. Ehhez képest néhány hét alatt a semmiből elérni a 24 százalékot elképesztő fordulat (persze a kutatás részletei, módszertana nem ismertek, Magyar tudomása szerint pénteken jelenik majd meg a részletes adatsor).

Természetesen kellett ehhez, hogy jókor jöjjön elő, olyan helyzetben, amikor a Fidesz nagyon szenvedett a kegyelmi botránnyal. Kellett hozzá Magyar meggyőző kisugárzása. Azzal tudta sokkolni az országot, hogy miközben a Fideszből jött, úgy beszélt, mint az ellenzékiek. Ebben hasznára vált, hogy az egyik legismertebb fideszes politikus férje volt. Hihetetlenül gyors építkezéséhez kellett az is, hogy remekül használja a Facebookot és kibírjon két hónapot pihenés nélkül.

Sikerének alapfeltétele azonban mégiscsak az volt, hogy a politika iránt érdeklődő tömeg nagyon megunja a politikusokat, a pártokat, mindenkit. Erről a helyzetről nem lehetett biztosan tudni Magyar feltűnéséig, bár voltak erre utaló jelek: a sehova sem sorolható, és a politikából látszólag gúnyt űző Magyar Kétfarkú Kutya Párt (MKKP) látványos erősödése; a bizonytalanok számának növekedése a 2023-as közvélemény-kutatások szerint; vagy az a rendkívüli szituáció, amikor a YouTube hazai sztárjai februárban több embert vittek el egy politikai tüntetésre a Hősök terére, mint azelőtt sokáig bármelyik párt és politikus...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.