2025. január 31., péntek

FÉKEZHETETLEN A NER-ES ÉPÍTKEZÉS, MÁR MAJDNEM HARMINC HAJÓHELYRE KAPOTT FOGLALÁST A BALATONFÖLDVÁRI KIKÖTŐ - A HELYI CIVILEK SZERINT MEG SEM ÉPÜLHETETT VOLNA.

NÉPSZAVA
Szerző: VAS ANDRÁS
2025.01.31.


„Megkezdődött a kikötőhelyek hosszútávú értékesítése a Földvár Beach Marina-ban! Hajóhelyek leköthetők. Várható nyitás: 2025 április 1.” – áll a balatonföldvári kikötőt építő Balabo Kft. honlapján, jelezve, hogy a beruházás a befejezéséhez közeledik. 28 foglalást már regisztráltak is a 175 férőhelyesre tervezett kikötőben. Mindez azért figyelemre méltó, mert a létesítménynek – többek szerint – nincsenek meg az érvényes engedélyei.

– Az utolsó hivatalos döntés a Kúria tavaly szeptemberi határozata megsemmisítette a kikötő engedélyét, amit a veszprémi kormányhivatal adott ki – mondta Kárpáti Péter, a beruházás ellen régóta küzdő Mosolygó Balatonföldvár egyesület elnökségi tagja. – Ennek nyomán az építkezést le kellett volna állítani, a beruházó viszont azóta is gőzerővel dolgozik. Egyesületünk többször is a rendőrséghez fordult emiatt, sőt, az ügyészséget is megkerestük, ám egyik hatóság sem tett érdemi lépéseket.

A Balabo egy nemzetközi ügyvédi irodát megbízva az Alkotmánybírósághoz (AB) fordult a kúriai döntés felülvizsgálata reményében, ám ennek jogi szempontból nincs halasztó hatása, azaz le kellett volna állítani az építkezést.

Úgy tudjuk, az AB-n amúgy még nincs kijelölt bírája az ügynek, sőt, az sem biztos egyáltalán, hogy a grémium befogadja a kérvényt. Amúgy a cég a kedvezőbb elbírálás érdekében már készre jelentette a beruházást, miközben a gépek ottjártunkkor is dolgoztak. A cég egyébként azt sérelmezi a kúriai döntéssel kapcsolatban, hogy rengeteg pénzt ölt már az elvileg leállított építkezésbe. A Balabo a bíróságon kérte a kúriai határozat felfüggesztését az AB-döntésig, ám erről nem született még döntés a Pécsi Törvényszéken.

– Egyértelműen arra játszanak, hogy teljesen befejezzék a beruházást – mondta Kárpáti Péter, aki szerint nehéz elképzelni, hogy olyan döntés születik majd valamelyik jogi fórumon, ami alapján a Balabónak vissza kell állítania az eredeti állapotot. – Ezt nagyjából mindenki tudja, a cég is. Majd fizetniük kell valamekkora büntetést a fennmaradásért, és véget ér a történet. Ez az ügy amúgy már messze nem a kikötőről szól, sokkal inkább a jogállamiságról, ami jól láthatóan megint veszített...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.