Szerző: FLACHNER BALÁZS
2025.05.29.
Kevés lesújtóbb dolog történhet manapság egy emberrel annál, mint hogy egy banki csalás áldozata lesz – egy rossz döntés, néhány kattintás, és több millió forint tűnhet el egy bankszámláról. Az illető pedig nemcsak a pénze miatt búslakodik, hanem még hülyének is érzi magát, mert a bankok általában csak széttárják a kezüket, mondván, ők nem hibáztak. Ebben tulajdonképpen igazuk is van: a banki csalásoknál szinte mindig az ügyfelet szedik rá a csalók, akik a figyelmetlenséget vagy a nyomás alatt jelentkező stresszt kihasználva férnek hozzá az áldozatok számláihoz.
Ez történt az elmúlt hetekben az MBH Bank több száz ügyfelével is: a csalók adathalász módszerekkel megszerezték a belépési adataikat, aztán kipucolták a bankszámláikat, olykor több tízmilliós károkat okozva nekik. Az MBH azóta hangsúlyozta, hogy a csalók nem a banki rendszereket támadják, és ha az ügyfeleik a honlapjukon szereplő „biztonsági tájékoztató szerint járnak el, akkor a felsorolt csalási események nem fordulhatnak elő”.
Ez jogosnak is tűnik, de egy, több károsulttal is dolgozó ügyvéd elmondása alapján valójában nem ilyen fekete-fehér a helyzet, és nem minden esetben zárható ki a bank felelőssége: egy problémás sms, egy korábbi kúriai határozat és egy nemrég meghozott ítélet is bonyolíthatja még az ügyet...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.