Műsorvezető: KOCSONYA ZOLTÁN
2025.06.24.
A most zárult tanév számos új dolgot, változást hozott kezdve az iskolai mobilhasználat szabályozásától egészen a pedagógusok munkájának, teljesítményének értékeléséig.
A mostani tanév még amolyan próba időszaka volt a teljesítményértékelésnek - mik az eddigi tapasztalatok, visszajelzések?
Hogyan történik a pedagógusok munkájának értékelése?
Szülők és diákok is pontozással értékelhették a pedagógusok egyéni teljesítményét.
Személyes vetületek, akár személyes sérelmek kiiktathatók egy ilyen típusú értékelésből?
Ezek a pontok valamilyen módon helyet kapnak a pedagógusok tanév végi egyéni teljesítményértékelésében is?
Igazgatók, iskolai vezetőség munkáját szintén értékelik?
Készül egy kormányrendelet arra vonatkozóan, hogy a legjobban teljesítő pedagógusok munkáját külön juttatással is elismerhessék az igazgatók. Milyen nagyságrend lehet ez és kik kaphatják ezt - milyen teljesítmény mutatókkal?
Ha nagyon sok lesz a nagyon jól teljesítő tanár - akkor is lesz erre bérkeret?
Mi van azokkal, akik történetesen átlag alatt teljesítenek - egyáltalán hol húzható meg az átlagos szint egy pedagógus munkájában?
Bérek, pedagógus béremelés - tavaly 32 százalékos béremelés volt, idén januárban újabb 21 százalék.
A következő (2025-2026-os tanévben) kétszer számíthatnak béremelésre a pedagógusok. Mi ennek az ütemezése?
Mekkora ebben az uniós forrás és mekkora a költségvetési rész?
Kormányzati szándék, hogy a pedagógus átlagbérnek meg kell haladnia a diplomás átlagbér 80 százalékát.
Ez már így van 2025-ben?
Differenciálás a bérekben - miként valósul meg?
Pedagógus létszám hogyan alakul most?
Szaktárgyat csak szaktanár taníthat?
Felvételi adatok - egyre nő a pedagógusképzésre jelentkezők száma.
A tavalyi felvételin a második legnépszerűbb képzési terület volt ez.
Vonzóbbá vált a pedagógus pálya?
És vélhetően köszönhető ez a pedagógus bérrendezésnek?
Vannak azért továbbra is olyan tanári szakok, ahol hiány lehet?
Most zárult 2024-25-ös tanév - talán az egyik legnagyobb visszhangot kapott változása volt a tanévnek és a tanulók számára minden bizonnyal a legfontosabb változást hozta - a mobiltelefonok, mobil eszközök iskolai használatának szabályozása. Összegezhetők a tapasztalatok így immár a tanév végével?
Jó elválasztható a pedagógiai célú használat és az úgymond magán jellegű használat?
Pedagógia célú használat - hogy állunk most iskolai okos eszközökben?
Maruzsa Zoltán, a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára az InfoRádió Aréna című műsorában 2025.06.24-én. A műsorvezető Kocsonya Zoltán. Podcast.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.