Szerző: NAGY GERGELY MIKLÓS
2025.10.08.
Nem lenne tragédia, ha a János vitéz kikerülne a Nemzeti Alaptantervből. Nem kell külön fizika, kémia és biológia óra, az iskolai ranglistáknak semmi értelme. A közoktatás rosszabb Magyarországon, mint az egészségügy. A NER azonban nem fog változtatni, de Magyar Péternél sem fedezhető fel markáns koncepció, a helyzet mégsem reménytelen. Mit kellene mégis tenni, ha jobb iskolákat szeretnénk Magyarországon? Interjú Radó Péterrel, az ország oktatási gurujával.
- Rémes állapotban van a magyar közoktatás, a nemzetközi felmérés, a diákok teljesítménye, az intézményi történetek is ezt erősítik. Nyilvánvalóan 2010 óta a közoktatás ügye nem szerepel a kormány prioritásai közt.
- De mit lehetne tenni konkrétan, merre kellene indulni, akár „már holnap”, ha azt szeretnénk, hogy Magyarországon jó közoktatás legyen – erről beszélgettünk Radó Péter oktatási szakértővel.
- A közoktatás szerinte még az egészségügynél is rosszabb állapotban van Magyarországon, mégsincs tömeges igény ennek reformjára. Mégis miért van ez így?
- Radó szerint az Orbán-kormány nem fog csinálni semmit a közoktatással, nekik megfelel ez így, ahogy van. Ugyanakkor azt sem látja, hogy Magyar Péteréknek határozott elképzelései lennének az oktatáspolitikával kapcsolatban. És szerinte nem is akarnak nagy reformokról beszélni.
- Szerinte az alsó osztályban kellene nagyon határozottan beavatkozni, jelenleg itt teljesít nagyon gyengén a magyar oktatás.
- Nincs szükség külön fizika-, kémia-, biológia-, földrajzórára, de Radó nem aggódna akkor sem, ha kikerülne a Nemzeti Alaptantervből a János vitéz.
- Döntéshozó szerepre nem vágyik, az ő generációja már túl sok mindent elrontott...
Lásd még:

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.