2017. július 4., kedd

OROSZ-MAGYAR, JÓ NAGY METRÓZAVAR



NÉPSZAVA ONLINE
Szerző: Zsidai Péter
2017.07.04.


Hátráltatta a felújított 3-as metrókocsik hibaelhárítását, hogy az orosz fél nem adta át a szoftverkulcsot a BKV-nak. Nem is teljes a bizalom.

Eddig 29 millió eurót, vagyis 9 milliárd forintot utalt át a BKV a 3-as metró felújított szerelvényeiért az orosz Metrovagonmasnak – közölte megkeresésünkre a BKV. Ez öt szerelvény ára. A BKV nem árulta el, milyen ütemezésben fizet, de arra utalhat a részletenkénti átutalás, hogy a fizetés a forgalomba helyezéstől függ, miután a Budapestre szállított 10 szerelvény közül eddig hat szerezte meg az engedélyt. Ha teljesül a szerződés, az orosz gyártónak összesen 261 millió euró jár 222 darab felújított metrókocsiért.

A BKV arra a kérdésünkre sem válaszolt, milyen feltételek esetén mondhatja fel a szerződést az orosz gyártóval. Ahogy arra sem, hogy ha ez bekövetkezne, a kifizetett vételár teljes egészében visszajárna-e a közlekedési társaságnak. „Jelenleg erről még korai lenne nyilatkozni, a BKV Zrt. elsődlegesen a helyzet megoldásában elkötelezett” – tudatta a cég.

A felújított metrókocsik folytatásos meghibásodási történetének legutóbbi epizódja az volt, hogy ismét megtalálták a hiba okát. Erről Tarlós Istvánra hivatkozva számolt be az MTI még múlt pénteken. „Egy metrókocsiban 15 kilométer optikai kábel van beszerelve, és két szálat valahogy sikerült rosszul összedugni, ez okozta a metrókocsik ajtónyitási problémáit” – jelentette be a főpolgármester. A 3-as vonalán közlekedő régi és új metrókocsik állapotát jól ismerő forrásunk azonban ezt kapitális kacsának nevezte. „Minden vonaton rosszul dugták össze a kábeleket? Minden hiba ezért történt? Eddig nem arról volt szó, hogy különféle hibák voltak? A kétoldali ajtónyitásnak is ez volt az oka? El tudja ezt hinni valaki" - háborgott a szakember...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.