2017. szeptember 14., csütörtök

HATALMAS ERDŐIRTÁS KÉSZÜL A HATÁR ÚTON, A KÉTSÉGBEESETT LAKÓK ÁDERHEZ, A FIDESZES POLITIKUSOK PEDIG EGYMÁS ELLEN FORDULTAK

444.HU
Szerző: Szily László
2017.09.14.


Miközben a kormányzat a helyi lakosok véleményének figyelmen kívül hagyásával próbálja keresztülverni azt a holdkóros tervet, hogy hatsávos mega-autópályaszerűséget építsen egy sűrűn lakott budapesti terület közepébe, kiirtva ezzel Dél-Pest egyik legnépszerűbb zöld foltját, a helyi Fidesz-politikusok is megmozdultak az ügyben, adott esetben a saját kormányukkal is szembemenve. 

A legkeményebb ellenzéki az ügyben - nem sokan tippelnének erre - Kocsis Máté józsefvárosi polgármester, 2018-as képviselőjelölt, a Fidesz volt kommunikációs igazgatója. A mindenből kihagyott lakók közben levelet küldtek Áder János köztársasági elnöknek - tudta meg a 444.

A döntéshozók maguk is érezhetik, mennyire kínos dolgot kellene képviselniük, ezért lehet, hogy hogy sem a főpolgármester, sem Soltész fejlesztési miniszter nem mertek megjelenni a témában összehívott lakossági fórumokon.

De hogy jutottunk idáig és miért akarna bárki is kivágni egy népszerű parkerdőt és autópályát vezetni többezer ember ablaka alá egy talán soha el nem készülő híd miatt?

A fantomhíd átka

Sztorink helyszíne Ferencváros és Kispest határa, azon belül is két sűrűn lakott területet, a József Attila lakótelepet és a Wekerle-telepet egymástól elválasztó Határ út. A két telep közé ékelve, itt, a Határ út mentén terül el a széles környék legnépszerűbb nevezetessége, a kiserdő.

A Wekerle-telepiek és József Attilások pechjére a kormány úgy döntött, hogy bár Budapest visszavonta olimpiai pályázatát, az olimpiához kapcsolódó beruházásokat mégis megépítik. Így például az Újbudát a Csepel-sziget lakatlan északi csúcsával összekötő Galvani hidat, illetve egy ezt logikusan kiegészítő másik hidat a Ráckevei Dunán, az Illatos út magasságában. Ez utóbbi felvezető útja lenne a jelenleg kétsávos Határ út, ami mellett villamospálya is fut. Az alapvető terv az, hogy a Határ utat a jelenlegi sávok és sínek meghagyása mellett egy négysávos úttal bővítenék ki, a sínekkel együtt összesen nyolcsávos útszörnyeteget telepítve egy sűrűn lakott városrészbe...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.