2018. február 7., szerda

MIT CSINÁL A GYEREK, HA TABLETET ADUNK A KEZÉBE?

JÖVŐ NEKED BLOG
Szerző: Együtt Program
2018.02.07.


Mi lenne, ha az iskola tényleg a XXI. századra készítené föl a gyerekeinket? Ha nem arról menne a vita, hogy miért nincsen elég kréta, hanem végre arról, hogy hogyan lehetne a digitális eszközökkel izgalmasabbá tenni a tanulást? Ha a gyerekeink nemcsak játszanának okos eszközökön, hanem megtanulnák, hogy mi mindenre lehet értelmesen használni? Ha a tanárok több támogatást kapnának ahhoz, hogy hogyan építsék be a digitális tudást a mindennapi tanításba, akkor a tanulás végre élmény lenne, nem pedig nyűg. Egy tablet nyújtotta lehetőségekkel a gyerekek az iskolapadból is fölfedezhetnék az egész világot! Ezért ígéri az Együtt, hogy az oktatásban minden diáknak és tanárnak biztosítani fog egy tabletet az állam. És lesz segítség az okos eszközök okos használatához is.

Attól, hogy egy gyerek nyomogatja a gombokat egy kütyün, még nem biztos, hogy tudja is azt használni. Sokszor a szülők sem ismerik jól az újabb technológiákat, ezért nincs, aki megtanítsa a kicsiket okosan használni az okos eszközöket. Ez ma az oktatás feladata lenne. Bár láthatóan inkább a magolást és a hittant akarják a gyerekek torkán lenyomni a mai iskolákban.

A mai fiatalok biztosan használni fognak tabletet, számítógépet, okostelefont. De az nem biztos, hogy tudják, mitől biztonságos vagy éppen veszélyes egy honlap. Mire lehet és mire nem lehet használni ezeket az eszközöket. Ezeket maguktól nem biztos, hogy megtanulnák.

A tabletet mindenféle tantárgyhoz föl lehet használni. Interaktív feladatokkal a természetismerettől kezdve a matematikán át az irodalomig mindenre találhatunk jó megoldásokat. A hosszú papírlapok és munkafüzetek helyett egy eszközön ott lehet minden gyakorlófeladat. Az olvasmányt el lehet küldeni mindenkinek, a gyerek maga rákereshet, hogy akkor melyik madár az erdei pinty, aminek a hangja biztosan nincsen benne a biológia tankönyvben, a tableten viszont meghallgathatja. Az ellenőrzés (vagy önellenőrzés) is sokkal könnyebb elektronikus formában.

Persze ehhez az kell, hogy a tanárok is tudják, hogy mik a lehetőségeik, ők maguk is hozhassanak létre programokat, gyártsanak feladatokat. Ezért egy ilyen országos fejlesztési programot a tanárok szakmai felkészítésével és a digitális tartalmak bővítésével kell kezdeni. Persze nem kell mindent nulláról kitalálni, hiszen több országban ez már hétköznapi gyakorlat – tanuljunk hát tőlük!...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.