2018. október 16., kedd

MÉSZÁROS LŐRINC CÉGEI 96 MILLIÁRD FORINTOS FELÁRRAL VÁLLALTÁK EL A KÖZBESZERZÉSES MUNKÁKLAT

444
Szerző: haszanz
2018.10.16.


Egyelőre még van egy kötelezően kitöltendő pontja a közbeszerzési pályázatoknak, amiben a kiíró megjelöli, hogy szerinte mennyit ér a munka, amire jelentkezőt keres. 

Például: A Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti vasútvonal korszerűsítésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. írt ki pályázatot 2015 végén. Előzetesen úgy számoltak, hogy ez a munka nem lesz olcsó, 55,5 milliárd forintot tettek félre rá. 2016-ban hirdettek eredményt, még a drágánál is sokkal drágább, 72 milliárd forintos ajánlat érkezett egy három cégből álló konzorciumtól, amiben benne volt Mészáros Lőrinc cége, az R-Kord, a SWIETELSKY Vasúttechnika (aminek a vezetője ekkor még Homlok Zsolt volt, Mészáros Lőrinc későbbi veje) és a V-Híd Zrt., ami mostanra már beleolvadt az R-Kordba.

Lehetett volna az is, van rá példa bőven, hogy a pályázat kiírója eredménytelennek minősíti a tendert, arra hivatkozva, hogy egyszerűen nincs annyi pénze, mint amennyiért elvégeznék a munkát. Itt nem ez történt, a kormányzat lépett, megjelent gyorsan egy határozat, hogy az EU-támogatását is élvező projekt keretét 53 milliárd forintról 72,4 milliárdra emelik.

Számos hasonló eset volt az elmúlt években, amikor Mészáros Lőrinc valamelyik érdekeltsége az eredetileg tervezettnél jóval magasabb ajánlattal jelentkezett be egy pályázatra, valódi árverseny nem alakult ki, és mintha egy feneketlen zsákról lenne szó, meg is kapta a megbízást. Összeszedtük, mennyi plusz jött így össze a legismertebb Mészáros-közpénzszivattyúknak:...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.