2019. április 13., szombat

NYOM NÉLKÜL ELTÜNTETETT EGY ÚJSÁGOT A FIDESZES MÉDIAALAPÍTVÁNY

24.HU
Szerző: BORDÁS GÁBOR
2019.04.12.


A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (Kesma) február 11-én jelentette be, hogy másnaptól megszűnik a Vs.hu, ám a tulajdonos akkor a Népszava szerint azt ígérte, hogy az eddigi cikkek elérhetőek maradnak.

A jelek szerint azonban nem mondtak igazat. A portál először március végén vált elérhetetlenné „szerverhiba” miatt, ám ekkor még néhány nap után visszakapcsolták.

Mostanra azonban újra eltűnt az oldal és vele együtt a teljes archívum is, ami már csak azért is véglegesnek tűnik, mert a vs.hu címet átirányították az újság múltjával gyökeresen ellentétes szellemiségű, a kormánypropaganda online zászlóshajójaként működő Origo nyitóoldalára.

Még az első lekapcsolás után kétszer is érdeklődtünk a Kesmánál, hogy miért vált elérhetetlenné az újság, tartós lesz-e ez az állapot, és ha igen, akkor miért döntöttek így, de írásos megkereséseinkre nem kaptunk választ.

A Vs.hu 2013-ban indult, első főszerkesztője Kerényi György volt, őt 2014-ben Lebhardt Olivér váltotta, egyúttal több olyan újságíró és szerkesztő került a laphoz, akik éppen az akkoriban bedarált Origótól érkeztek. 2016-ban kiderült, hogy a Vs.hu jókora támogatásokat kapott a Magyar Nemzeti Bank alapítványaitól, erről értesülve a szerkesztőség nagy része felmondott. A lap utolsó nagy dobása a Századvég-akták nyilvánosságra hozása volt, a 78 ezer oldalnyi dokumentum a Miniszterelnökséggel folytatott közel négyévnyi pereskedés után került a szerkesztőséghez (Joó Hajnalka újságíró még az Origo munkatársaként kezdte a pert)...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése