2019. május 28., kedd

ÉPPEN EGY MÉSZÁROS LŐRINC-BERUHÁZÁSON KEDÉLYESKEDETT ORBÁN VIKTOR A KÖZBESZERZÉSEKEN ELSZÁLLÓ ÁRAKKAL

444.HU
Szerző: haszanz
2019.05.28.


...Orbán viccesnek szánt megjegyezése, hogy „manapság az építőipari áremelkedésre hivatkozva minden beruházás végső száma jelentősen eltér a kezdeti számoktól”, amivel sokkolni lehet Varga Mihályt, valóban általánossá vált. Ha már ott volt Mészáros Lőrinc, nézzük az ő cégeit. Tavaly októberben számoltuk ki, hogy 

Mészáros cégei 96 milliárd forintos felárral vállalták el a közbeszerzéses munkákat.

Azóta tovább meghaladta a 100 milliárd forintot - az Orbán szavait használva - kezdeti és a végső szám különbözete a Mészáros-féle közbeszerzéseknél.

Itt van például a Tisza-Túr tározó építése. Az Országos Vízügyi Főigazgatóság 19 milliárdra lőtte be az uniós forrásból finanszírozott munkák ellenértékét. Áprilisban derült ki, hogy Mészáros cége a KE-VÍZ 21 Zrt.-vel közösen 7 milliárd forintos felárral, 26 milliárdért nyerte el a megbízást.

Szintén áprilisban jelent meg a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Rendszer kivitelezésére kiírt pályázat eredménye. Hatmilliárd lett félretéve az uniós pénzből finanszírozott projektre, kevésnek bizonyult, a Mészáros és Mészáros a West Hungária BAU-val közösen 10 milliárdos szerződést írt alá. A farmosi és a döbröközi szennyvíztisztító-projektekből is összejött még majdnem egy plusz milliárd.

A ZÁÉV - amelyik a zalaegerszegi tesztpályaépítésben is benne van - az Újpest jég- és curlingcsarnokát építi, duplaáron: 2,2 milliárd forint helyett 4,6 milliárd forintért. Az új Néprajzi Múzeum építését a Magyar Építővel közösen úgy kapták meg 26 milliárd forintért, hogy a tájékoztatóban nem tüntették fel, mennyi volt az épületre szánt eredeti ár.

Mészáros vasútépítési cége, az R-Kord például nemhogy annyiért nem vállalta el az „Érd - Érd alsó összekötő vágány és kapcsolódó létesítmények kivitelezési munkáit”, amennyit arra szántak, de a duplája is kevés volt. Az eredetileg tervezett ár 3,8 milliárd forint volt, végül 8,6 milliárdért csaptak egymás kezébe a felek, Mészárosék a V Híddal konzorciumban, állami részről a NIF Zrt - derült ki novemberben.

Mészáros gyerekeinek a cége, a Fejér B.Á.L. is előszeretettel tolja felfelé az árakat a közbeszerzéseken. Csak Érden most tavasszal három olyan munkájuk is volt (iskolafelújítások, köznevelési centrum építése), amire eredetileg 11,3 milliárdot szántak, de a Fejér B.Á.L. végül jóval magasabb összegről, 17,4 milliárd forintról kötött szerződést.

Mészáros RM International Zrt. nevű cége ugrásra készen várja, hogy kiderüljön, mekkora munka jut neki a Budapest-Belgrád vasútvonal megújításából, ami minden idők legnagyobb, nagyjából 750 milliárd forintos magyar vasútépítési projektje lesz.

Erről a Fidesz azt mondta: “Itt nem a tulajdonosi háttéren van a hangsúly. hanem a cégek felkészültségén és azon a vállaláson, amit a beruházás érdekében tesznek.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.