2019. július 11., csütörtök

A KORMÁNYTÉVÉK LEGSÚLYOSABB ANYAGAI KERÜLTEK A HÉTEN BÍRÓSÁG ELÉ

444.HU
Szerző: erdelyip
2019.07.11.


(...) ha minden esetben valamely kihagyott véleményt beolvastatnánk, akkor ez egy parttalan dologhoz vezetne, minden Híradót egy helyesbítő Híradó követne

- többek között ezzel érvelt a Médiahatóság jogi képviselője szerdán délelőtt a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságon a TV2 egyik tavalyi Híradójának védelmében.


Tavaly szeptember 12-én, miután az Európai Parlament kétharmados többséggel fogadta el a magyar jogállam problémáival foglalkozó Sargentini-jelentést, a TV2 Híradója több mint 10 perces blokkban foglalkozott a témával. Ebben idézték
- Orbán Viktor miniszterelnököt,
- Vejkey Imre KDNP-s frakcióvezető-helyettest,
- Deák Dániel politológust, a Figyelő akkori főmunkatársát,
- Szánthó Miklóst, a kormánypárti Alapjogokért Központ vezetőjét,
- Szájer József fideszes EP képviselőt,
- Deutsch Tamás fideszes EP képviselőt,
- Gál Kinga fideszes EP képviselőt,
- Kocsis Máté fideszes frakcióvezetőt,
- Szijjártó Péter külügyminisztert,
- az Orbán Viktor miniszterelnököt éltető internetes kommentelőket,
- és Lánczi Tamást, a Figyelő akkori főszerkesztőjét.

Viszont arra ezek mellett már nem jutott idő, hogy a jelentést megszavazó magyar ellenzéki képviselők álláspontját ismertessék, azon túl, hogy bemondták:

a magyar ellenzéki képviselők közül is többen Magyarország ellen szavaztak”,
majd név szerint felsorolták a jelentést megszavazó magyar politikusokat.

Az adás miatt Ujhelyi István szocialista EP képviselő fordult a Médiahatósághoz, mondván, hogy az adás sértette a televízió kiegyensúlyozott tájékoztatásra vonatkozó kötelezettségét.

Ebben az összefüggésben mondta a mai tárgyaláson a Médiahatóság jogi képviselője, hogy valami parttalan dologhoz vezetne, ha minden véleménynek helyt adnának a tévéhíradóban.

Az NMHH egyébként első körben azzal utasította el Ujhelyi panaszát, hogy a több mint 10 perces adásból igenis kiderült, hogy létezik a kormányétól eltérő álláspont, hiszen bemondták a műsorban, hogy

„a magyar ellenzéki képviselők közül is többen Magyarország ellen szavaztak”,
ezen túlmenően viszont a szerkesztői szabadságba történő beavatkozás volna előríni, hogy a 11 kormánypárti vélemény mellett mondjuk egy ellenzékit is ismertessenek.

Ujhelyi bírósághoz fordult a Médiahatóság döntése ellen, és nyert...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése