2019. szeptember 24., kedd

A THOMAS COOK ÖSSZEOMLÁSA ANNAK A JELE, HOGY A TÁRSASUTAZÁST KINYÍRJA AZ INTERNET

G7.HU
Szerző: TORONTÁLI ZOLTÁN
2019.09.23.


A fejlett világban az emberek egyre jobban szeretnek utazni, és egyre többet is költenek rá. A turizmus nagy üzlet, néha már annyira nagy, hogy bizonyos helyeken a turisták tömegeit adminisztratív eszközökkel kell csökkenteni, egyrészt azért, hogy a látnivalók ne sérüljenek, másrészt azért, hogy aki éppen akkor ott van, annak élvezhető maradjon a helyszín. Bármennyire is sok embernek nyújtott világszerte szolgáltatást a Thomas Cook, nem tudott ráülni a piaci növekedésre, mert üzleti modellje elavult.

Az 1841-ben alakult társaság elkövette azt a klasszikus hibát, hogy éppen akkor igyekezett erőn felül nagyra nőni, amikor a külső körülmények miatt beszűkült a mozgástere. Nagyrészt abba rokkant bele, hogy egy 2007-es egyesülés olyan nagyra növelte a hitelállományát, hogy azt csak görgetni volt képes maga előtt, a pénzügyi szorításból pedig nem tudott kijönni, mert gyakorlatilag minden ellene dolgozott.

Az emberek ugyanis hiába szeretnek utazni, ha nem úgy, ahogy azt a Thomas Cook kínálta nekik. A klasszikus, rövidebb távú európai nyaralásoknál a fapados repülőjegy és a Booking/Airbnb kombinációjának népszerűsége elérte azt a szintet, ami már fájdalmas a hagyományos modellben működő utazási irodáknak, különösen a charterező és csomagban gondolkodóknak.

Egy fapados légitársaságnak vagy egy online szállásközvetítőnek szinte semmilyen fizikai értékesítő aktivitása nincs, nekik nem kell a városközpontban színes-szagos irodákat fenntartaniuk és szakképzett embereket vagy értékesítőket foglalkoztatniuk.

A csoportos társasutazásokat lényegében a Thomas Cook találta ki, de pont ez az a szolgáltatás, amelynek már leáldozóban van. Csak azok maradnak talpon ebben a szegmensben, akik alacsony költségszerkezettel képesek kiszolgálni a csökkenő keresletet, a Thomas Cook azonban már jó ideje nem felelt meg ennek a követelménynek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése