2019. október 9., szerda

RÁADÁS: VEKERDY TAMÁS: GYEREKEK, ÓVODÁK, ISKOLÁK

SAXUM BT
Szerző: VEKERDY TAMÁS
Sorozatszerkesztő: POPPER PÉTER
2001.



Tartalom 

Bevezető

Mire van szüksége a gyerekemnek – hogy boldoguljon?
EQ 
Érzelmet adni és kapni
Játék, mese – művészetek
Szinaptikus kapcsolatok – endorfin
Megérik, mint az alma a fán
Korai tanítás?
Mire van hát szüksége?

Milyen óvodát válasszak?
Iskolák, óvodák, szülők
Top-menedzserképzés?
Szóval: milyen óvodát?
Jó otthon is!
Mikor iskolaérett?

És milyen iskolát? 
Kisfelmenő, nagyfelmenő – a tanító személyisége
Mindenre volt idő!
Feleltetés – szorongás – teljesítmény
Olyan iskolát keresnék

Az első osztály
Agy és tüdő
A figyelem terjedelme
Iskolai ártalmak; napközi
Házi feladat
Önállóság; bukás?
„Tízpercben szaladgált!”
Óvoda - iskola
Felejtés?
"Karácsonyra mindenki ír, olvas!"
A készségek kialakulása
A szülő – mint házitanító
Mit tehetünk? 
Misi
Példa: az írás tanulása
A betegítő iskola
A szülői kongruencia

Képek és képernyők
Belső kép
Külső képek
Agresszió
Hullámszerkezet; fókuszáló tekintet
Testi és lelki tétlenség
Életkorok – mesék
Mesétől az olvasásig
A számítógép - otthon
Függőség

Két család

Az osztályzásról
Érthető szülői szorongások
Mit ér az osztályzat?
Kisfiam, többet vártunk tőled!
A szöveges értékelés lehetősége

Alternatívák – Például a Waldorf
Gyermekközpontú vagy intézményközpontú
Hallgassuk Széchenyit!
„Ismerd meg… hogy… szerethesd!”
Görögök, rómaiak, középkor
Felülről vagy alulról?
A gyermek évszázada?
Kimunkált pluralizmus
„Kísérlet”-ek
Reformok, alternatívák
Az ebihalak pártján
Az állami monopólium megtörése
Miért kell?
Alter
Korlátozatlan alternatívák
A Waldorf-alapelvekből
Írás – olvasás; még egyszer
Kövek, növények
Az elbeszélések változása

Egy kis fejlődés(lélek)tan
Test – lélek – szellem
Életérzés – játék
Érzelem – spontán derű
Értelem – utánzás
Akarat – ad hoc
Hitvilág – mese
A táblázat szerint
A kölyök (a kisiskolás) és a verseny 
Munkakedv
Gyűjtés
Csapat – barátságok
Monda
A kamasz
Az ifjú 

Zárszó

ITT OLVASHATÓ ÉS LETÖLTHETŐ PDF-BEN

Gyerekek, óvodák, iskolák Bővített,átdolgozott kiadás 2016

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.