2019. december 15., vasárnap

EGY ÜRES SZÍVŰ, ÜRES FEJŰ, ÖNTELT ÉS FELÜLETES LEÁNYZÓ, AKINEK TÚL JÓ DOLGA VOLT

24.HU / KULTÚRA
Szerző: INKEI BENCE
2019.12.15.


Az 1980-as évek közepére a Magyar Televízió rájött, hogy már nem fogja tudni történelmi tévéfilmekkel megnyerni a közönséget, amely egyre szívesebben látta volna viszont a képernyőn a mindennapi életből merített sorozatokat, csehszlovák módra. Az évtized egyik legkomolyabb tévés vállalkozása, a Nyolc évszak bevallottan ezt az űrt próbálta kitölteni, de erősen megoszlottak a vélemények, hogy ez vajon sikerült-e.

Bár a Magyar Televíziónál tisztában voltak vele, hogy az igazi nagy sikereket a történelmi vagy szépirodalmi klasszikusokat feldolgozó sorozatokkal aratták, az is egyértelmű volt, hogy a közönség már nagyon vár valami olyat is, ami a jelenben játszódik és a mindennapi életről szól. Különösen a Kórház a város szélén, illetve a Nők a pult mögött (majd később a Mentők) című csehszlovák sorozatok irdatlan népszerűsége helyezett nyomást az illetékesekre, megmutatván, hogy korunk névtelen hőseiről, a kisemberekről igenis lehet nézhető sorozatokat produkálni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.