2020. április 7., kedd

ÖNKÉNTES ÜGYINTÉZŐK, ÉRINTÉSMENTES PIAC – MEGOLDÁSOK A VESZÉLYHELYZETBEN

ÁTLÁTSZÓ / ORSZÁGSZERTE
Szerző: ZIMRE ZSUZSA
2020.04.07.


A vírus alapjaiban változtatta meg a szokásainkat. Az emberek nagy része otthonról dolgozik, igyekszik redukálni a kijárást, és közben bíztatni a környezetében élőket, főleg az idősebbeket, hogy maradjanak otthon. A kialakult helyzetre számos önkormányzat gyorsan reagált, máshol pedig a civilek vették kezükbe a szervezést, legyen szó ügyintézésről vagy épp egy teljesen új kezdeményezésről. Mert nemcsak problémák vannak, de megoldások is léteznek.

A 18000 fős pest megyei településen, Pomázon, 2300 hetven év feletti ember él – főleg kertes házakban. Az önkormányzat egyesével keresett fel mindenkit, szórólapon ajánlva fel nekik a segítséget bevásárlásban, postára menésben, illetve gyógyszerek kiváltásában. Azok, akik élnek a lehetőséggel, a nap 24 órájában hívhatják az önkéntes tűzoltók számát, és jelezhetik az igényüket. A rendszerbe eddig 80 fő regisztrált be, és hetente egy ügyintézést lehet igényelni.

Az interneten rögzített adatokat két koordinátor kapja meg, naponta egy alkalommal. Ők továbbítják az önkéntesek felé a jelzést. Minden önkéntes kapott kesztyűket, maszkot és egy igazolást arról, hogy ezt a tevékenységet végzi. Jelenleg 18 önkéntes végzi a feladatokat, de az igénybe vevők számától függően ez emelkedhet.

A tapasztalatok szerint az idős emberek megértéssel fordulnak a helyzethez, kellő humorral képesek kezelni azt, de igényük van arra is, hogy valaki beszélgessen velük. Többször próbálnak meg fizetni a szolgáltatásért, hiába jelzik nekik, hogy ez egy ingyenes szolgáltatás. Az önkéntesek szerint az ellátottak megbíznak bennük, sőt, olyan is akadt, akik maszkot varrt a segítőnek, egy másik pedig virágot szedett a kertjéből...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.