2021. február 3., szerda

18 MILLIÁRDOT KÖLTÖTT ÁLLAMI KAMPÁNYOKRA A KORMÁNY 2020 UTOLSÓ NEGYEDÉVÉBEN

ÁTLÁTSZÓ
Szerző: ZSILÁK SZILVIA
2021.02.02.


27 állami szervezet kommunikációs és médiaügynökségi feladatainak ellátására közel 18 milliárd forintot fordított a kormány 2020 utolsó negyedévében. A munkát ezúttal is a kormány kedvenc ügynökségei, Balásy Gyula cégei végezték. Az összeg több mint felét, közel 10 milliárd forintot ismét a kormányzati propaganda terjesztésére költötték.


Ismét eltapsoltak állami kampányokra nettó 17,8 milliárd forintot 2020 utolsó negyedévében – derül ki az uniós közbeszerzési értesítő legutóbbi számából. A korábban velük megkötött keretszerződés miatt szokás szerint a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. párosa végezhette el a munkát most is – mindkét cég tulajdonosa Balásy Gyula.

A tendert a Rogán Antal alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) írta ki, amit annak érdekében hoztak létre, hogy felügyelje az állami szervek reklámköltéseit. A költések nagysága azért is meglepő, mert a kormány annak idején hivatalosan spórolási célokra hivatkozva hozta létre az NKOH-t. Ennek azonban ellentmond, ha megnézzük a hivatal tavalyi költéseit:

- 2020 második negyedévében közel 26 milliárdot,
- 2020 harmadik negyedévében 18 milliárdot,
- 2020 utolsó negyedévében 17,8 milliárdot költöttek kommunikációra.

2020 utolsó negyedévében az összes költség több mint felét, közel 10 milliárd forintot a kormányzati panelek terjesztésére költötték. A dokumentumban több tétel is kormánypropagandát takar, azonban azt nem kötik az orrunkra, hogy pontosan mit reklámoztak. Az ilyen megbízások fantázianeve „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása”.

A dokumentumban további három, milliárdos nagyságrendű tételt találunk:

- a Szijjártó Péter vezette külügyminisztérium kommunikációjára 1,8 milliárd forintot költöttek,
- az állampapírok reklámozására 1,9 milliárd forint jutott,
- a vadászati kiállítás kommunikációjára pedig 1 milliárd forint ment el...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.