2021. június 9., szerda

RÁKATTANTAK A FIATALOK A HAZAIRA? - SOKAN MÉG FIZETNI IS TÖBBET HAJLANDÓK A MAGYAR TERMÉKEKÉRT

AZ ÉN PÉNZEM BLOG
Szerző: Azénpénzem
2021.06.09.


A járvány alatt a fiatal felnőttek (18-29 évesek) vettek leginkább több magyar terméket a korábbinál – derült ki egy felmérésből. Az összes válaszadó 44 százaléka a védjeggyel igazoltan hazai termékért 10 százalék felárat is hajlandó fizetni.

- A hazai vásárlók egyre nagyobb arányban keresik az itthon készült árukat, ez pedig most fontosabb, mint a Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég létrehozása óta eltelt 15 évben bármikor – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a fogyasztói felmérésüket bemutató sajtótájékoztatón. Az InnoFood Marketing által végzett kutatás eredménye azt mutatja, hogy a megkérdezettek 84,2 százaléka említette az eredetmeghatározás segítőjeként a védjegyeket, míg például az ismert, magyaros hangzású márkanevet csak 32,8 százalékuk.

Új kezdeményezésként augusztus lesz a hazai termékek hónapja, amihez már több üzletlánc is csatlakozott.

Az idén év elején készült, reprezentatív online felmérés szerint a válaszadók 32,2 százaléka több magyar terméket vásárolt a járvány alatt, mint korábban. Emellett pozitív új tendencia, hogy ez az arány a fiatal felnőttek, azaz a 18-29 évesek körében volt a legmagasabb 43,8 százalékkal. Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai eredetjelölések közül kiemelkedően a Magyar Termék védjegyek a legismertebbek a fogyasztók körében, a spontán említést vizsgálva is minden más jelölést megelőznek.

Két, tulajdonságaiban és árában megegyező termék közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja a külföldivel szemben. 36,6 százalékuk 10 százalék felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért, és ez az arány 44 százalékra nő, ha a magyar származást védjegy igazolja az árun. Tehát a védjegy csomagoláson történő szerepeltetése jelentősen hozzájárul a vásárlási hajlandósághoz.

A megkérdezettek 25,8 százaléka arról számolt be, hogy nem tudja megkülönböztetni a boltokban a hazai és külföldi árut. Ezért is fontos, hogy az elmúlt egy évben egyre több cég csatlakozott a Magyar Termék védjegyrendszerhez, számuk hamarosan elérheti a 200-at – hangsúlyozta Benedek Eszter...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.