2022. február 9., szerda

SZAKMAI EGYÜTTMŰKÖDÉST ÉS NEM ALAMIZSNÁT KÉRNEK NYÍLT LEVELÜKBEN A TANÁROK

B1 BLOGCSALÁD
Szerző: B1 Blogcsalád
2022.02.09.


2022. február 3-án, napra pontosan hat évvel azután, hogy a „kockásinges” megmozdulások elkezdődtek, egy csapat miskolci tanár, ugyanúgy, mint akkor, ismét nyílt levelet fogalmazott meg. A levél címzettje az EMMI minisztere, a kormányfő és az egész magyar társadalom. Ami pedig a tartalmát illeti: módszeresen végigvezeti az olvasót azon a folyamaton, amely a köznevelési törvény elfogadásával kezdődött annak idején, és napjainkra ott tart, hogy lepkehálóval kell összefogdosni azokat az elszánt fiatalokat, akik tanár szakra szeretnének jelentkezni az egyetemre.

A mostani helyzet kialakulásához vezető úton a nyílt levél megfogalmazói szerint ezek voltak a legfontosabb mérföldkövek:

- A köznevelési törvény hatályba lépése
- a Nemzeti Alaptanterv 2020-as verziójának szakmai szempontokat nélkülöző kidolgozása és erőszakkal bevezetése a járvány közepén
- A tankönyvek korszerűtlensége, a tankönyvpiac beszűkülése
- Hosszú távú stratégiák helyett 1-2 évre szóló reformötletek
- A szakképzés elszakítása az oktatás többi területétől
- A tényfeltáró háttérkutatások hiánya, kncepció nélküliség
tanárhiány
- a kormányzati kommunikációban a pedagógusokkal kapcsolatos sztereotípiák erősítése

Akkor, 2016-ban az első ilyen nyílt levéllel sokakat sikerült megszólítani. Országos tiltakozási hullám indult el, tüntetések szerveződtek és polgári engedetlenségi megmozdulások, és cinkosan mosolyogtak össze a villamoson azok, akik kockás ruhadarabokat hordtak. Aztán hosszú csend következett, és bár mindig akadtak tiltakozó hangok, gond nélkül sikerült mindent átnyomni az oktatásban foglalkoztatottakon, akik egyre lehetetlenebb körülmények között dolgoztak – és dolgoznak még mindig. Igez, egyre kevesebben, mint ahogy iskolába is egyre kevesebben járnak már: a korai iskolaelhagyás területén a legproblémásabb országok közé tartozunk az Európai Unióban. Ebben nincs semmi meglepő, hiszen nehéz a fent vázolt körülmények között vonzó és versenyképes oktatási intézményeket üzemeltetni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.