2022. augusztus 6., szombat

MÁR MEGY A TRÜKKÖZÉS A MAGYAR BENZINKUTAKON, TÚL CSÁBÍTÓ A HATALMAS ÁRKÜLÖNBSÉG

G7.HU
Szerzők: JANDÓ ZOLTÁN, TORONTÁLI ZOLTÁN
2022.08.06.


Ugyan konkrét adatok csak később lesznek, az első napok benzinkúti tapasztalatai alapján nem sikerült felpörgetni az üzemanyagimportot az ársapka részleges megszüntetésével. Emiatt nem várható, hogy sokat javulna az ellátási helyzet, sőt a piaci szereplők szerint ha nem csökken a kereslet, akkor inkább romlani fog, és még gyakoribb lesz az üzemanyag- és főleg a dízelhiány a kutakon. Legalább ekkora gond azonban az is, hogy az eddig viszonylag tisztán működő szektorban a hatósági és piaci ár közötti hatalmas különbség miatt megindultak a trükközések.

A kormány is belátta, hogy elmenekültek a nagykereskedők

Ahol átállunk piaci árra, ezek a céges autók, ott lehet importálni – ezt válaszolta múlt hét szombaton Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter arra az újságírói kérdésre, hogy számítanak-e az üzemanyag-behozatal növekedésére a kedvezményes hatósági árra jogosultak körének szűkítését követően. Mindez azért volt fontos kérdés, mert korábban is sejteni lehetett, hogy

az intézkedések célja nem elsősorban a piaci szereplők terheinek csökkentése, hanem sokkal inkább az általános hiány elkerülése.

A problémát alapvetően az okozza, hogy tavasszal, amikor a kormányzat az üzemanyag nagykereskedelmi árát is 480 forintban korlátozta, a piacon addig aktív nagykereskedők látványosan visszafogták a tevékenységüket*. Eleinte kívülről ennek azért nem voltak különösebben látványos jelei, mert a Mol átvette a kieső konkurensek szerepét. Egy március végi háttérbeszélgetésen a magyar olajipari cég nagykereskedelmi értékesítési igazgatója, Hazuga Károly azt mondta, hogy a megelőző nagyjából két hétben több mint 50 új szerződést kötöttek, amely a teljes szerződésállományuk 15 százaléka...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.