2022. szeptember 30., péntek

NEM A VERSENYRŐL KELLENE SZÓLNIA AZ OKTATÁSNAK

G7.HU
Szerző: NÉMETH SZILVIA
2022.09.30.


A G7 Holnap – Jó iskola-sorozatunk segít végiggondolni a gyerekek szemszögéből, hogy milyennek kellene lennie az iskolának a 21. században, melyek azok a készségek, amelyeknek a fejlesztése a jövő miatt fontos.


2020-ban, a pandémia első hullámának lecsengése után Michael Fullan, a Torontói Egyetem nagy hatású pedagógiai gondolkodója és kollégái egy kiáltványszerű dokumentumban arra hívták fel a figyelmet, hogy érdemes lenne egy kis időre megállni, és újragondolni magát az oktatást, ahelyett, hogy visszatérnénk a koronavírus-járvány előtti időkben megszokotthoz.

Az oktatás célja nem csupán a Covid-19 túlélése, hanem az is, hogy valami 

lényegesen „jobb” eredményt érjünk el, mint 2019-ben

– írták. A kiáltvány szerint az iskola akkor tud hosszú távon is attraktív maradni a tanulók számára, ha sokkal inkább igazodik nemcsak a gyermekek igényeihez, érdeklődéséhez, de

meghallgatja és figyelembe veszi nem konvencionális javaslataikat is, és biztosítja számukra a társas tanulás örömét,

úgy, hogy közben az egyéni fejlődési szükségleteket is kielégíti.

Fullan mélységi tanulási modelljének középpontjában az úgynevezett hat 21. századi alapkompetencia (6K – kommunikáció, kollaboráció, kreativitás, kritikai gondolkodás, kultúra/állampolgári ismeretek, „karakter oktatás”, jellemformálás) fejlesztése áll, amelyhez szükség van megfelelő tanulási környezetre és digitális felkészültségre, továbbá jó pedagógiai gyakorlatokra és tanulási együttműködésekre, partnerségekre...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.