2023. május 6., szombat

TASZ: A STÁTUSZTÖRVÉNY VISSZAVONÁSA CSAK A KEZDET, TOVÁBBRA IS ÁTFOGÓ REFORMOT KÖVETELNEK A PEDAGÓGUSOK, DIÁKOK ÉS A SZÜLŐK

NÉPSZAVA
Szerző: NEPSZAVA.HU
2023.05.05.


Csaknem harminc szervezet üzent a hatalomnak, hogy nem maradnak csendben, sőt egyre hangosabbak lesznek mindaddig, amíg a kormány nem hajlandó érdemi párbeszédre.


Az oktatási tiltakozások legújabb hullámát elsősorban a bosszútörvényként értelmezhető státusztörvény miatti felháborodás hívta életre, de már jóval a törvénytervezet közzététele előtt is tarthatatlan volt a helyzet a közoktatásban – emlékeztet a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) lapunkhoz eljutatott közleményében, amelyet velük együtt 28 szervezet írt alá, és amelyben összegzik, hogy mit akarnak elérni, mit tartanak elfogadhatatlannak, és mire számíthat részükről a hatalom.

– A státusztörvény visszavonása csak a kezdet – továbbra is átfogó reformot követelnek a pedagógusok, diákok és a szülők – szögezi le a közlemény, hozzátéve, hogy a kormány látszólagos engedményeit, a státusztörvény egyes elemeinek elengedését nem tarják érdemi válasznak, és azt követelik, hogy a kormány az érintettekkel való érdemi konzultáció után kezdjen átfogó oktatási reformba.

Mint írják, a jelenlegi tüntetések fő témája a bosszútörvény, a sztrájkok, a polgári engedetlenségek, a demonstrációk a státusztörvény előtti helyzet miatt indultak 2022 elején, és az ősszel kilenc pontban foglalták össze, hogy milyen lépéseket tartanak fontosnak a helyzet rendezéséhez. – Ezekre érdemben azóta sem reagált a hatalom, ezért ismét csokorba szedték, hogy szerintük mire lenne szükség:

- A pedagóguspálya megbecsülésének növelése és ezáltal a növekvő tanárhiány megállítása a magyar állam alapvető érdeke.

- Az EU-s forrásokat nem az alapszolgáltatás nyújtására, hanem az oktatás modernizációjára és az esélyegyenlőség megteremtésére kellene költeni, ezzel szemben a kormány továbbra is ezekhez a plusz forrásokhoz köti a pedagógusok béremelését.

Az aláírók továbbra sem látják az átfogó koncepciót, amivel vonzóbbá tennék a pedagógusi pályát és megoldanák a pedagógushiányt, kifogásolják, hogy továbbra sem erősödik az oktatás legfontosabb szereplőinek – a nevelőtestületnek, a tanulóknak és a szülőknek – a beleszólása az iskola életébe. – Továbbra is túlterheltek maradnak a pedagógusok és a diákok is, akik egyre elkeseredettebbek és próbálnak az eredményt nem hozó eszközök helyett újabbakat találni. Ilyen a szerdán bejelentett népszavazási kezdeményezés, illetve az egyre hangosabb utcai demonstrációk is – fogalmaztak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.