2024. március 1., péntek

ÉV ELEJE ÓTA TÖBB MINT 110 MILLIÓ FORINTOT HIRDETETT EL A MEGAFON

LAKMUSZ
Szerző: LAKMUSZ
2024.02.29.


Idén már több mint háromszor annyit költöttek közösségi médiás reklámra, mint az összes parlamenti párt együttvéve. Ezentúl rendszeresen frissülő, választási hirdetésfigyelő oldalunkon lehet követni a költéseket.

Elindult a Political Capital, a Mérték Médiaelemző Műhely és a Lakmusz közös választási hirdetésfigyelő oldala.

Alig több mint három hónap múlva, június 9-én tartják a 2024-es EP- és önkormányzati választást Magyarországon. Mivel permanens kampányban élünk, a politikai tartalmú hirdetéseket szinte lehetetlen kikerülni a közösségi médiában, a választás napjához közeledve pedig várhatóan még inkább át fogják venni a hatalmat a politikai tartalmak a különböző közösségimédiás hírfolyamaink felett.

Kik hirdetnek és mennyiért? Milyen üzenetek terjesztéséért fizetnek?

Mától mindezt a heti rendszerességgel frissülő választási oldalunkon lehet követni.

Ezen az oldalon nyomon követjük, elemezzük és ellenőrizzük a 2024-es választási kampány során népszerűsített, fizetett tartalmakat, és feltárjuk, hogy ezeket kik finanszírozzák. Ezen túlmenően – elsőként Magyarországon – arra is kísérletet teszünk, hogy megmutassuk, mennyi pénzt keresnek az egyes közösségimédia-platformok a hamis és félrevezető információk reklámozásával.

A projekt három szervezet együttműködésében valósul meg: a Political Capital és a Mérték Médiaelemző Műhely kutatói, valamint a Lakmusz újságírói dolgoznak együtt.

Mi várható az elkövetkező három hónapban?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.