2017. január 19., csütörtök

KÉSIK A MÁV VAGY NEM KÉSIK?

IFL, AZ ŐSZINTE GAZDASÁG BLOG
Szerző: Szarvas Norbert
2017.01.18.



Az állandóan késő vonatokról beszéltek kedden Sebestyén Balázsék a Reggeli Show-ban. Felhívták a MÁV szóvivőjét is, aki eléggé unortodox módon védte meg a menetrendnek fittyet hányó magyar vasút becsületét.

A legfrisseb elérhető adatok alapján Magyarországon késnek a legtöbbet a vonatok. 100km-nél kisebb távolságot megtevő vonatok 78%-a érkezett meg 5 perc késésnél hamarabb. Ráadásul nálunk a legmagasabb (12%) a törölt járatok száma. Ebben is tök utolsóak vagyunk. - Ezek a számok, aztán megérkezett a MÁV szóvivője...

A MÁV szóvivője elmagyarázta, hogy tulajdonképpen ez a statisztika mégsem működik és valójában 87% a regionális vonatok üzemidő pontosságának a száma. A törölt vonatok száma ezzel szemben 0,74% (2014), míg 2016-ban 0,54 mégtovább csökkent.

Tehát a MÁV kihozta, hogy a legrosszabból gyakorlatilag az élmezőnybe kerülnének... Aztán magyarázott a nő valami ügyfélelégedettségről, ami ma már 60% feletti. Persze kit érdekel ilyen esetben egy 1000 fős reprezentatív felmérés? Mert engem nem...

Aztán robbant a cinizmus cunami: " "nekem az a tapasztalatom, hogy ha minden áldott reggel ez a probléma, akkor elindulok előbb..."

...Én azt gondolom, hogy a pofátlanság teteje, amikor azt mondja a cég képviselője, hogy az utasok induljanak el hamarabb és számítsanak arra, hogy biztosan nem menetrendszerint érkezik a vonat. Ebből a válaszból süt az inkompetens, rendszerváltás elötti szemléletmód, ahol mindent lesöpörnek az asztalról két hazugsággal és a fogyasztóra kenik a felelősséget.

Hadd közöljem a MÁV szóvivőjével, hogy ők egy szolgáltató, akik nagyon kényelmes helyzetben vannak, hiszen amikor megszorulnak anyagilag, akkor az adófizetők pénzéből és más forrásokból érkezik az égi manna. Piaci körülmények között már régen nem működnének és nem tudna ilyen hülyeségeket beszélni.

Fel kéne fogni, hogy az utasok a fizető ügyfelek. Ők fizetnek a szolgáltatásért. Ez olyan, mintha a Tesco-ban rosszul lenne felcímkézve a dolog, a pénztárnál kiderül, hogy kétszer annyiba kerül, mire a pénztáros annyit mondana: "Nem tetszik az ár? Tessék elmenni többet dolgozni, és majd ki tudja fizetni..."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.