2023. október 24., kedd

TIZENÉVESEK MUTOGATJÁK A LUXUSÉLETÜKET A YOUTUBE-ON, MÍG ÉN EGY PANELLAKÁST BÉRELEK HÁROM MÁSIK EMBERREL

TELEX
Szerző: KAISER ORSOLYA
2023.10.23.


- Az 1995 és 2010 között született generáció pénzhez való kapcsolatát nagyban befolyásolják nemcsak a mostani, de az elmúlt évek, évtizedek válságai is. Gondoljunk csak 2008-ra, mikor családok milliói kerültek a csőd szélére, vagy a koronavírus-járványra, melynek során nemcsak az életterünk szűkült, de a pénzszerzési lehetőségeink is.

- A megkérdezett társadalomkutató szerint a pénzügyek miatti szorongásra az influenszerek is rátesznek egy lapáttal, akik az Instagramon nem mutatnak mást, mint a csillogó életüket, míg a legtöbben a lakótelepi albérletük árát próbálják kigazdálkodni másodállásukból.

- Mivel a saját lakás és az autóvásárlás egyre irreálisabb cél, ezért lemondanak róla, és a mindennapokból próbálják kihozni a legtöbbet.

- Ahogy a fiatalok pénzhez való viszonya is más, mint a szüleiké, nagyszüleiké, úgy a munkahelyválasztásban is más szempontok dominálnak náluk. Nem feltétlen hajlandók túlórázni sem, részben azért, mert fontos nekik, hogy a magánéletükre is jusson elég idő.

- Ha nem állunk olyan jól anyagilag, mint az Instagram-celebek, az hatással lehet az önbizalmunkra is, ezért nehezebben megy az ismerkedés is. Hisz azt gondolhatjuk, ha nem tudjuk megengedni maguknak a luxuséletét, akkor már nem is kellünk senkinek.

Barna alig múlt 20, de már azon aggódik, miből fog házat venni. A pedagógusnak készülő Dani pedig lehet inkább az üzleti világban fog elhelyezkedni, mert az jobban a fizet. A pénz mindenkit foglalkoztat, pláne azokat a húszas éveiben járó fiatalokat, akik szeretnének önállósodni, és megteremteni a saját egzisztenciájukat. De mindezt miből? Hiába dolgoznak több munkahelyen, a szorongás nem oldódik. Pláne akkor, ha a közösségi médiában csak azt látják, hogy a luxuskocsi és a hipermodern lakás a minimum...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.